Знаем ли правата си на пътници в ЕС
публикувано на 02.04.14 в 11:00
-
''Евранет плюс'', 02.04.2014 г.
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
![Снимка](http://static.bnr.bg/gallery/85/8533da4446b97b93c8a92b57c46af9d4.jpg)
Най-много са проблемите, констатирани при въздушния транспорт. Редки са жалбите срещу железопътни превозвачи, а при автобусните проблеми най-често става дума за изгубен багаж. При въздушните превози най-често става дума за забавени и отменени полети. Тук пътниците имат право на определено внимание от страна на превозвача, каза още Игнат Арсенов:
"Превозвачът трябва да ни предложи избор- или да се откажем да пътуваме и получим обратно пълната стройност на билета, или да ни предложат алтернативен маршрут безплатно. За периода на закъснение на полета имаме право на грижи- да ни дават храна и напитки, нощувки ако се налагат. Имаме право и на допълнително парично обезщетение в размер от 125 до 600 евро в зависимост от това колко голямо е закъснението и колко е далечен полетът. Важно е да се знае, че това се полага само ако проблемите са по вина на самата авиокомпания."
Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!