Евросправочник на слушателя: Европейската комисия отпусна близо 6 млн. евро за сектор „Мляко“ в България
публикувано на 01.08.16 в 11:00
-
Чуйте интервюто с Момчил Неков
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
От 500 млн. евро, които се отпускат като цяло за сектор „Мляко“ в страните от общността, 150 млн. евро са за намаляване на производството му. 350 млн. евро са за подпомагане на сектор „Мляко“. „Реално ще има успокоение в сектора“ – каза министърът на земеделието на Германия, Кристиан Шмидт. Той приветства тази мярка. Всъщност всеки ангажиран с темата „земеделие“ приветства такава мярка, винаги е добре, когато има средства и ресурси, въпросът е как те се употребяват, как се изразходват“ – казва българският евродепутат. 150 млн са за фермерите, които заявят намаление на производството на сурово мляко, като отчетната година е 2016 година, краят на последното тримесечие. Другите 350 млн. евро още не са договорени как да бъдат изплащани на животновъдите. Предстои обсъждане със самите браншови организации. Но точно тези субсидии ни карат да сме по-мързеливи, земеделецът винаги ще разчита на тези субсидии, а те убиват предприемаческия дух. Точно затова отпаднаха квотите през март 2015-та година, за да се възстанови пазарният принцип, но държавите от Европейския съюз, които преди това бяха на прага на квотите, увеличиха производството на мляко. Включително и Ирландия, страната на комисаря по земеделие Фил Хоуган. Те увеличиха с около 35 на сто производството на мляко. А в същото време поощряват държавите, които намаляват добиването на сурово мляко – подчертава Момчил Неков. По негово мнение в България трябва да развиваме нишови продукти, които да са от регионално значение и после да са промотирани от държавата или чрез частни инициативи. На европейско ниво и в целия свят. В България имаме достатъчно продукти с регионално значение, които могат да бъдат защитени. Но те трябва да имат свое лого. Определени продукти, които да водят целия бранш, целия сектор, цели региони. Точно това е моментът да защитим тези продукти по схемата, кампанията „Да защитим българския вкус“.
Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!