Най-много жалби срещу превозвачи се получават в гражданското въздухоплаване

Най-много жалби срещу превозвачи се получават в гражданското въздухоплаване, а най-често те са за закъснели полети, промяна на полети и повреден или недоставен багаж. Именно в полза на потребителя бяха променени от ЕК регламентите за правата на пътниците при въздушния транспорт. Елисавета Димитрова, старши експерт в Гражданската въздухоплавателна администрация, обяснява:

Когато е отменен полетът и това са извънредни обстоятелства, в деня пътникът се явява на летището и тогава разбива, че полетът е отменен. Може да има наличие на извънредни обстоятелства, тогава вече авиокомпанията не дължи обезщетение, но за всички случаи, когато пристигат над 3 часа в краен пункт от билета, тогава има право на обезщетение. Финансовата компенсация е в случаите на отменен полет, когато нямаме наличие на извънредни обстоятелства, когато е отказан достъп до борда и в случаите със закъснение над три часа.

Още европейски новини четете на www.euranetplus-inside.eu





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!