Правата на потребителите при онлайн пазаруването в рамките на Европейския съюз


Месец и половина преди Коледните празници, Европейският потребителски център излезе с препоръки при поръчването онлайн на коледни подаръци. Когато се пазарува по този начин, добре е да се следи, дали към сайта на дадената фирма има връзка с онлайн платформата за разрешаване на спорове, която се управлява от Европейската комисия.

Тази платформа (http://ec.europa.eu/odr) е лесна за управление през компютъра или други мобилни устройства - телефон или таблет.

Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център разказва, че правата на хората като потребители, дори при онлайн пазаруването, са валидни на територията на целия Европейски съюз. Той съветва хората да проверяват от кого купуват; да плащат по защитен начин; да знаят, че имат на разположение 14 дни да размислят, след като са получили доставката, както и какви са правата им ако получат стока, която се разминава с поръчаната:

Когато отворят един сайт, да направят една проверка, да не се доверяват на новосъздадени сайтове, да видят дали има отрицателни мнения за даден сайт. Също така потребителите трябва да внимават, когато пазаруват от чужд сайт, а те не разбират езика, за да не се съгласят с нещо, което няма да е изгодно за тях.

Той каза още, че ако сайтът не предлага сигурност на данните, по-добре е да не се пазарува от него, дори и цената да е много изгодна:

Защото някой може да открадне данните на кредитната карта и да се окаже в друга беда.

Трябва да се избягват бързите парични преводи или банковите преводи, тъй като след това е почти невъзможно те да бъдат оспорени и да бъде върнато плащането обратно. Добре е да се проверяват и данните на търговеца:

Нека не остават нещата така, нека винаги да потърсят съвет, каза още Арсенов.

Още европейски новини: www.euranetplus-inside.eu


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!