Европейската комисия с пакет от мерки за улесняване доставчиците на услуги
-
Секторът на услугите създава 70% от европейския БВП
Без да въвежда изменения в съществуващите разпоредби на ЕС в сектора на услугите, Комисията си поставя за цел да обезпечи по-доброто им прилагане, тъй като според натрупаните данни пълноценното им прилагане би дало значителен тласък на икономиката в Съюза.
Приетите от Комисията четири инициативи включват:
- Нова европейска електронна карта за услуги;
- Оценка на пропорционалността на националните разпоредби, свързани с професионалните услуги;
- Насоки за реформи на национално равнище при регламентирането на професиите;
- Усъвършенствана процедура за уведомяване за национални проектозакони в областта на услугите.
Днес Комисията предлага някои подобрения, за да може този механизъм да се използва още по-навременно и ефикасно при по-голяма прозрачност. Въпреки че формира две трети от икономиката и близо 90 на сто от заетостта в ЕС, секторът на услугите изостава по някои показатели.
Производителността нараства слабо, а останалите държави напредват с все по-бързи темпове. Пречките блокират създаването на нови фирми и разрастването на предприятията, водят до повишаване на цените и ограничават избора на потребителите. Нещо повече, успехът на производствените отрасли е все по-тясно обвързан с конкурентоспособността в сектора на услугите. Ето защо пречките пред търговията с услуги на единния пазар спъват и развитието на конкурентоспособни производства в ЕС.
За да се противодейства на тази тенденция, при това с по-голям икономически растеж и повече работни места, държавите членки трябва да стимулират развитието в сектора на услугите и по-добре да използват потенциала на единния пазар в тази област.
Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!