Как можем да търсим правата си при проблем с полет в Европа?

Регламент 261 от 2004 година на ЕС определя правата на пътниците при проблем с полет на всяка европейска авиокомпания. Той разглежда пътуването със самолет като договор, който дава определени права на пътниците в случай на проблем с полета. Директорът на европейския потребителски център Игнат Арсенов припомня, че при закъснение повече от пет часа пътникът има право да се откаже от пътуването, да си поиска парите обратно в седемдневен срок и да получи дори допълнително парично обезщетение. То може да бъде в размер от 250 до 600 евро в зависимост от разстоянието. Обезщетение обаче авиокомпаниите не дължат в случай на т.нар. извънредни обстоятелства, т.е такива които са извън техния контрол. В случай на проблем при търсенето на правата си пътниците могат да се обръщат към всеки един от потребителските центрове в Европа, които са част от общоевропейска мрежа, съфинансира от Европейската комисия. Автор: Атанас Илиев




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!