Дидие Рейндерс: Има спекула с цените на защитни средства в ЕС

Снимка: Pixabay

Нелоялни търговски практики и спекула с цените на защитни средства в Европейския съюз. За това алармира еврокомисарят по правосъдието Дидие Рейндерс пред комисията на Европейския парламент за вътрешния пазар и защитата на потребителите.

По време на заседанието евродепутатите дадоха оценка на органите на ЕС и държавите членки в борбата им със свързаните с коронавируса измами, насочени към потребителите. Една от тях е представянето на подвеждащи твърдения за продукти с високо търсене или продажба на определени стоки на завишени цени. По време на заседанието на комисията ИМКО евродепутатите призоваха Европейската комисия и националните органи да наблюдават активно пазара, за да предотвратят подвеждане на потребителите и да спрат практиките на нелоялни търговци, по-специално на тези, които продават фалшиво медицинско оборудване онлайн.

Комисар Дидие Рейндерс: "Някои търговци злоупотребяват с настоящата извънредна ситуация, като завишават цените на някои продукти, като маски и дезинфектанти. В отговор на това ние сме установили с националните власти връзки и си сътрудничим чрез цялата мрежа от инструменти за защита на потребителите."

Епидемията от Ковид-19 в ЕС е създала възможност търговци да се опитват да предлагат на пазара и фалшиви стоки, допълни Рейндерс. Еврокомисарят призова държавите от ЕС, установили такива случаи, да използват системата за ранно предупреждение, за да съобщават на останалите страни в Общността. Правата на потребителите са тежко засегнати заради епидемията, заключи еврокомисарят.

Рейндерс посочи като особено страдащи от ограничителните мерки два от основните сектори на европейската икономика: "Разпространението на Ковид-19 нанася безпрецедентни щети на пътуванията в Европейския съюз, както и на транспортния и туристическия сектор. Потребителите са сериозно засегнати заради спирането на почти всички национални и международни туристически услуги."

Рейндерс добави, че дори в днешните условия не са отпаднали правилата за защита на потребителите, включително за получаване на обезщетение от превозвачите. Еврокомисарят отбеляза, че е необходимо да се намери равновесие между интересите на фирмите и на гражданите. Той призова за общ подход в ЕС за решаването на нововъзникналите проблеми пред туризма.

"Трябва да бъде осигурен правилният баланс между защита на потребителите и подкрепата за транспортния и туристическия бизнес. Именно затова от началото на кризата Европейската комисия е в контакт със страните от Общността, работещите в сектора асоциации и индустрията, за да намерим най-доброто решение в тази критична ситуация", каза еврокомисарят.

ЕК е разрешила пътниците да бъдат обезщетявани с ваучери, а не с пари в брой, но само ако те приемат това доброволно, стана ясно от думите на Рейндерс. Той каза още, че два големи европейски туроператора са съобщили за липса на достатъчно налични средства заради спирането на приходите от нови резервации и необходимостта от изплащане на обезщетения.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!