България е сред държавите в ЕС с най-нисък дял на предприятията осъществяващи електронна търговия (Графика №3/2024)
Фирмите в ЕС осъществяват онлайн продажби основно чрез собствени уебсайтове (които позволяват онлайн поръчки) или онлайн приложения, или чрез платформи за споделена електронна търговия.
През 2023 година 22,9% от предприятията в ЕС са извършвали онлайн продажби, което е с 0,1% повече в сравнение с 2022 година (22,8%) и с 5,7% повече в сравнение с 2014 година (17,2%).
Според данните на Евростат, делът на предприятията занимаващи се с продажби през интернет варира сред страните от ЕС.
Най-висок процент на предприятията с онлайн продажби за 2023 година е регистриран в Литва с 38,9%, Швеция с 38,1%, Дания с 36,7% и Ирландия с 35,1%. Литва е и държавата, постигнала най-висок ръст от 19,6% спрамо 2014 година, следвана от Испания с ръст от 15,1% и Малта с 13,4%.
От другата страна на класацията, с най-нисък дял за 2023 година е Румъния с 12,9%, следвана от Люксембург с 13,4%, България с 15,1% и Франция с 16,1%.
Данните за нашата страна сочат, че делът на предприятията продаващи стоки и услуги по интернет е нараснал с 0,2% спрямо 2022 година и с 6,5% спрямо 2014 година. В зависимост от големината на предприятията в България, продаващи онлайн стоки и услуги, с най-голям относителния дял се наблюдава при големите фирми с 250 и повече заети лица (27.3%), следвани от средните предприятия с 50 - 249 заети лица (19,2%) и малките предприятия с 10 – 49 заети лица (14%).Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!