Преди седмица парламентът прие на първо и второ четене в едно заседание допълнение в Закона за автомобилните превози, с което отпада задължението за ползване на автогари по междуселищни автобусни линии, свързващи общини с административния им център.
Промените засягат четири общини – Добричка, Марица, Родопи и Тунджа, и 151 населени места. С тях ще се реши проблемът с липсващата удобна връзка с обществен превоз до областните градове.
Казусът стигна до парламента след многобройни протести на хората от село Труд, които настояват за нормална транспортна връзка с Пловдив. Съгласно промените, автобуси от общините "Родопи" и "Марица" вече ще могат да използват свободно пътната инфраструктура на Пловдив, включително спирките на градския транспорт.
Това е деликатна задача за общините, заяви пред Радио Пловдив заместник-кметът по транспорта на Пловдив Александър Държиков. По думите му, промените са решили важен проблем - липсата на кандидати за первозвачи, които да обслужмат линиите до тези общини. А липсата е заради финасовата страна от спирането на автогарите.
Аз съм "за" това да отпаднат автогарите. Това е добре, за да има превозвачи, подчерта Дръжиков.
Той обаче предупреди, че има опасност всички маршрути от селата да бъдат превърнати в градски транспорт.Спирките няма да могат да издържат на това натоварване. А трябва да се мисли и за обратните спирки, заяви пловдивският заместник-кмет.
И сега в пиковите часове в централна градска част се събират по 3 - 4 или повече автобуси от градския транспорт. Представете си какво ще сатне, ако там спират и автобусите от селата! Ще е пагубно за Пловдив и пловдвския транспорт, предупреди Александър Държиков.
Според него трябва да се мисли за довеждащ транспорт - от всяко село да има автобус до Пловдив, но той да спира в крайни точки на града, а след това пътуващите да ползват градските автобуси.
Нито е добре за въздуха, нито е добре за трафика в Пловдив, категоричен е пловдивският заместник-кмет.
Това ще се превърне в проблем за пловдивчани, смята Държиков. Според него трябва да има разговори и съгласуване за всяка линия откъде може да минава. Да не отваряме Кутията на Пандора, призова още зам.-кметът на Пловдив.
Интервюто на Неда Велкова с Александър Държиков е в звуковия файл.
Надявам се бюджетът за следващата година да бъде преразгледан, каза главният икономист на Съюза за стропанска инициатива и журналист Михаил Кръстев. От ССИ са адресирали в становище основните проблеми, основен сред които е, големият процент средства от БВП, които ще се преразпределят - между 45 и 47%. Дори и по някакъв магичен начин въпросните приходи..
Все по-млади жени се сблъскват с диагнозата рак на гърдата. Това съобщи д-р Христо Хаджиев от Комплексния онкологичен център в Пловдив. Той разказа, че сред пациентите има и мъже, като само за миналата година през отделението по медицинска онкология в центъра са преминали десетина души с такава диагноза. „За съжаление, все по-често срещаме..
Държавата е в хронична бюджтена криза. Това заяви в интервю за предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив бившият вицепремиер Николай Василева, който коментира проекта за бюджет за 2026 година. Той отхвърли твърденията за стабилизация, и посочи, че проблемите само се задълбочават. Николай Василев смята, че проекта на бюджет е прекалено ляв..
Професор Антоанета Христова, политически психолог и анализатор, в коментар за политическото и икономическото напрежение в България подчерта, че предложения бюджет от правителството не решава реалните проблеми на гражданите, а вместо това се фокусира върху оцеляването на управляващите. Бюджетът решава всички други проблеми, но не и тези, които..
11 ноември по традиция е една от най-обичаните дати от влюбените през годината. И тази година мераклиите да се оженят на тази огледална дата в Пловдив не са никак малко. 9 двойки си казаха „да“ днес в града под тепетата. Дали заради струпването на много единици или заради това, че датата 11.11. е огледална, не е ясно, но всяка двойка има..