Защо градският транспорт до Витоша може да се окаже пред закриване?
Ваньо Стефанов, заместник-директор по експлоатационните въпроси към Столичен автотранспорт каза за "Хоризонт", че бюджетът на автобусните линии, които вървят в момента, не издържа. За октомври по линия 103 например били реализирани от продажба на билети само 376 лв. По една от линиите приходите са 50 стотинки на километър. Затова от Столичен автотранспорт предлагат на общината или тези линии да се дадат на друг оператор за експлоатация с по-малки автобуси, или както да се въведе цена на километър.
Васил Христов е най-старият хижар на Витоша. Според него от всички условия за туризъм, най-зле е транспортът до Витоша. "Идва само една маршрутка - №10, претоварена е, много хора се отказват и се връщат, особено след като чакат повече от час, за да се качат. През седмицата няма почти никакъв транспорт, как да стигнат до Златните мостове?", пита хижарят.
До 1996-та година имаше редовна линия до "Златните мостове" с разписание, припомни Ваньо Стефанов. После 61-ва линия била закрита и дадена да работи на маршрутен принцип. Сега през седмицата пътуват малко пътници, започнало е редуциране на курсовете, действащи са само 66-та линия до "Алеко" и 103-та до Бонсови поляни.
/ЯБ/