Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Само една фирма кандидатства за БДЖ "Товарни превози"

Снимка: www.dnevnik.bg

Фирмата "Дует Рейлуей-България" е единствената, подала в законовия срок документи за участие в конкурса за приватизацията на "БДЖ-Товарни превози". Срокът изтече вчера. Ако намеренията за участие са сериозни, до 18-и септември фирмата би трябвало да представи в Агенцията за приватизация документи за съответствие с предварителните квалификационни изисквания, коментира за "Хоризонт" изпълнителният директор на Агенцията по приватизация Емил Караниколов:

Имаме само подадени едни документации, това е от един финансов инвеститор "Дует Рейлуей-България". Той е част от един люксембургски холдинг, в който са включени още две английски дружества. За нас е добър финансов инвеститор, но нека първо да видиме дали ще отговаря на изискванията за класифицирана информация. Днеска изпращаме към службите съответно цялата информация, която ни беше подадена.

Считам, че предвид на факта, че имаме само един участник, може би другите ведомства ще успеят по-бързо да отговорят и това означава скъсяване на процедурата напред във времето, което означава, че може би по-скоро ще разберем каква е офертата на този инвеститор.

Агенцията подготви процедура, при която считаме, че за тежестта ще бъдат цена, освен цената ние имаме, разбира се, социални елементи, които са задължителни, както и задължението за реализиране на инвестиции за срок от три години, минимум 50 милиона, лева, като за първата година трябва да се дадат мининум 50 процента от тези 50 милиона лева за инвестиции.

Преди дни министърът на транспорта Ивайло Московски обяви, че логичната продажна цена на "БДЖ-Товарни превози" е поне 200 млн. лв. С тази сума се надяваме да покрием поне част от задълженията, които железницата има към кредиторите, каза той:

Със средствата от тази приватизация разчитаме БДЖ да покрие голяма част от своите задължения към кредитори и към облигационери. Не бих могъл да кажа каква е добрата цена на "Товарни превози", всичко над двеста милиона би било успех. "Товарни превози" е на загуба, аз не знам защо всички отиват в тази посока и казват, че ние продаваме единственото печелившо нещо в железницата. Те са на загуба.

По публикацията работи: Олга Иванова

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени