Eмисия новини
от 07.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

"Не можем да говорим за еврозона при такъв дефицит"

Андрей Новаков: За един европейски камион трябва да има бърза писта и отделно гише

Евродепутатът предлага ЕК да вземе на ръчно управление проекти, касаещи международни транспортни коридори и да оказва натиск за изграждането им

Андрей Новаков
Снимка: БГНЕС

Единственият начин, по който нашите органи започват да работят спрямо европейските стандарти, е под угрозата от санкции.

Това заяви в интервю за БНР евродепутатът Андрей Новаков. 

"Един европейски камион - трябва да има отделна линия за него, отделно гише, бърза писта", посочи Новаков. Той е автор на законодателна промяна, заложена в Регламента за международните транспортни коридори, чието гласуване предстои. Тя предвижда проверката на един камион да трае максимум 1 минута, за да се преодолеят "тапите" по границите между страни от ЕС, какъвто е случаят с българо-румънските гранични пунктове. 

Предложението е внесено и в Комисията по петиции, като съответната петиция е подкрепена с 44 000 подписа, уточни евродепутатът. След внасянето на петицията и разглеждането ѝ ще бъдат изпратени представители да извършат проверка на граничните ни пунктове с Румъния.

"В момента, в който отиде ЕК там и остане 3-4 дни да проверява, ще се види, че опашки няма да има. Докато има проверка. Това означава, че може да се случи", изрази увереност Новаков.

Според него "тази ситуация няма да бъде решена нито от българското, нито от румънското правителство", а решението е едно и "трябва да дойде от Брюксел".

Има редица институции, които нямат място на границата, смята евродепутатът. По думите му проверки от КАТ, ДАИ, НАП, ТОЛ полицията може да се извършват и вътре в страната, за да не се затормозява трафикът на граничните пунктове.

Новаков предлага още да има зелен коридор за проекти, касаещи международни транспортни трасета и тези проекти да минат буквално "на ръчно управление", така че ЕК да оказва натиск за реализирането им.

Той поясни, че става дума за пътища, жп линии и вътрешни водни пътища и се аргументира, че докато средното забавяне на такива проекти в Европа е 11 години, то при нас е тройно.

Относно изтеклия доклад за вътрешна употреба между Министерството на финансите и Министерския съвет и опасността от превишен дефицит до края на годината Андрей Новаков коментира:

"Задължително е да се вземат мерки, които да внесат стабилност. Не можем да говорим за еврозона при такъв дефицит. Това ще повлече негативни последствия и по отношение на европейските фондове, на европейските  програми, които се съфинансират от българските общини."

"Да обложиш онези, които са декларирали печалбата си, които са я изработили, означава, че им казваш – заповядайте в сивия сектор", категоричен е евродепутатът по отношение на предложението за еднократно облагане на свръхпечалбите, за да има повече средства в бюджета.

По думите му така успешните бизнеси "ще платят за небалансирания бюджет, който през последните 2 години беше насърчаван".

По темата с протестите във Франция евродепутатът отбеляза:

"Начинът, по който се управлява държава, явно не се приема от хората, които живеят там и които гласуват. Постоянните протести, жълтите жилетки, сега виждаме същото. Френското правителство се е възползвало от вратичка да прокара реформата (пенсионната – бел. ред.), без да се налага да гласуват в парламента, което вбеси още повече хората. Президентът Макрон трябва да поеме политическата отговорност за случващото се и да успокои хората."

Цялото интервю чуйте в звуковия файл.
По публикацията работи: Яна Боянова
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна