И през тази година Столичната община налага действието на нискоемесионна зона за МПС, които не отговарят на съответните екологични изисквания и замърсяват въздуха.
От първи декември до 28 февруари 2026 г. освен малкият ринг, заключен между булевардите "Васил Левски", "Патриарх Евтимий", "Сливница", "Ген.Скобелев" и ул."Опълченска", където няма да бъдат допускани превозни средства от I и II екогрупа, ще важи и т.нар. "голям ринг", забранен за тези от I екогрупа.
"Големият ринг вече е около пет пъти по-голям от малкия ринг и площта всъщност е доста впечатляваща. През тази година ще имаме една паралелно действие както на малкия, така и на големия ринг", обяснява зам.-кметът по екология в СО Надежда Бочева.
Тя държи да подчертае нещо много важно - "въвеждането на нискоемисионната зона за автомобили не е антисоциална или дискриминационна мярка, каквато много хора се опитват да ни внушат, че е такава. Всъщност е точно обратното - автомобилът може да е удобство, но здравето е безценно и ние няма да правим компромис с това. Включително и с това да въвеждаме по-строги мерки, ако и когато се наложи".
180 камери разпределени горе-долу по равно в малкия и големия ринг ще следят за нарушители. "Въведен е специализиран софтуер, чрез който се установява чрез дистанционна връзка със системата на КАТ автомобилът, от коя екокатегория е и автоматично се проверява по регистрационния номер и контролът е изцяло дигитализиран. Глобите са в размер на 50 лв. за физически лица и до 1000 лв. за юридически", посочи зам.-кметът по транспорт в СО Виктор Чаушев.
Виктор Чаушев призова за използване на линиите на градския транспорт по време на действие на нискоемисионната зона, като подчерта, че особено в центъра, мрежата е добре развита.
Чуйте подробностите в репортажа на Златина Петкова в звуковия файл.