Eмисия новини
от 18.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Електроразпределително дружество с кампания срещу селфита от стълбове

Снимка: БГНЕС
Чуй новината! Чуй новината:

Започна кампания сред младите хора "Животът струва повече от лайковете", а инициатор е едно от електроразпределителните дружества. Идеята е да бъдат предпазени младежи, които предприемат рискови действия с цел да направят ефектна снимка за социалните мрежи.

На семинар с медиите в Боровец бяха показани и примери, установени от аварийните групи.

В кампанията вече са се включили известни личности, инфлуенсъри, медии. В Боровец бяха коментирани рисковете от такива безразсъдни действия и постъпки от млади хора, които се качват по стълбове и жерета на 110-киловолтови далекопроводи. Експерт коментира:

"Ето тази снимка тук е съвсем реална. Направена е от аварийната служба на Столична община на младеж, който се качва на стълб 20 киловолта и при слизането пострадва доста сериозно. Колегите от другите електроразпределителни дружества споделят, че имат същия опит с такива случаи."

Изпълнителният директор дружеството Радослав Цветков предупреди:

"Когато се достигне около метър разстояние, при 110 киловолта се създава т.нар електрическа дъга и токът започва да протича към съответния обект. Създава се една много висока температура и точно тази температура уврежда човешкото тяло."


По публикацията работи: Даниела Савова

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени