2
Сава Вутов и Ангел Николов предлагат на необичайно за класика място необичайно за Северното полукълбо заглавие: "Пролетно тайнство през ноември". Ето и разказът им:
"Първият път свирихме "Пролетно тайнство" през лятото в несебърското село Баня - имаше кино, музика, лекции, абсолютна творческа еклектика. Неща, далеч от ежедневието на хората - пейките бяха бали сено, на над 100 души свирихме на 4 ръце Стравински. Беше вдъхновяващо, излизайки извън класическата сцена. Класическата музика пред различни публики се възприема по различен начин." (Ангел)
"За да натрупаш репертоар трябва да минаваш през сцена. Който търси - намира. Бях в Кения, където имах преподавател 21-годишен музикант, самоук, всяко ноктюрно на Шопен му напомняше нещо от близките му. Там имаха подарък от Австралия дигитални пиана, а цял месец нямаха ток. В Третия свят си сверяваш часовника." (Сава)
"Свирим версията на самия Стравински за 4 ръце, оригиналът е за 100 души. Пиесата е писана над 110 година, но подходът към нея я прави една от най-качествените на 20 век. Качествената музика не дискриминира никого, преди и след 100 години. Опитваме се да вкараме духа на чудовището в един инструмент."
Стига ли им времето? "В повечето ситуации, хората очакват от музикантите нещата от днес до вчера." И, бихме добавили - пролет през ноември, като в Бразилия, където е преподавал Сава...
Още за пътя на двамата музиканти, джазменското в единия от тях, важните решения, които им се налага да вземат и кой е най-добрият учител - в звуковия файл.