Споделена близо 1000 пъти само за 2 дни публикация във Фейсбук група твърди, че спонсорът на олимпиадата – автомобилният производител "Тойота" е изтеглил рекламите си. Изображението към текста внушава, че решението за това е взето заради церемонията по откриване на Игрите в Париж на 26 юли, която бе подложена на мащабна критика заради ЛГБТ елементи в части от спектакъла, включително от страна на Българската православна църква.

Проверка на сайта на Международния олимпийски комитет показва, че "Тойота" е партньор на Игрите. А новината за планирано от "Тойота" прекратяване на договора ѝ за спонсорство на олимпийските игри датира близо два месеца преди церемонията по откриването им в Париж.
Западни медии цитират японската агенция Киодо, която на 24 май т.г. съобщава, че "Тойота" планира да прекрати договора за спонсорство с МОК "след предстоящите Летни игри в Париж". Агенцията се позовава на запознати източници.
Автомобилният производител няма да удължава договора, подписан през 2015 г., но ще продължи да подкрепя атлети и да популяризира спортовете по свой собствен начин, казват източниците. Според информацията на агенцията в "Тойота" не са доволни от това как парите за спонсорство се изразходват, а в компанията вярват, че не се използват ефективно в подкрепа на атлетите и популяризирането на спорта".
Допълнение
След редакционното приключване на текста на 30 юли редица български медии (виж скрийншота по-долу) публикуваха (някои от тях след това я изтриха - виж тук и тук) статия за изтеглянето на спонсорство на "Самсунг" за Олимпиадата в Париж в размер на 1 млрд. долара - отново уж заради възмущение от церемонията по откриване на Игрите в Париж.

Оказва се, че "информацията", разпространена в социалните мрежи, произлиза от сатиричен сайт (виж тук).
Пред Ройтерс говорител на Международния олимпийски комитет заяви, че твърдението е "некоректно", а споразумението на МОК и "Самсунг" е до 2028 г. включително.
------------------
Екипът на БНР за проверка на факти поема ангажимент за проверка на твърдения, които могат да подведат слушатели и читатели по важни теми. Сигнали можете да изпращате на имейл reporter@bnr.bg Други материали от Екипа за проверка на факти на БНР може да прочетете на https://bnr.bg/factcheck
Наскоро в онлайн пространството популярност придоби видео с "финансов съвет" на тема плащане с карта/кеш. Краткото видео е публикувано на Facebook страницата Pestelivo, има 20,2 хил. харесвания, над 5 хиляди споделяния и множество одобрителни коментари. Авторът на клипчето насърчава хората да плащат в брой вместо с карта с обяснението, че едни..
Стотици коментари в социалните мрежи предизвика публикация под заглавие "Глаголицата се завръща" . От подзаглавието на статията, посветена на онлайн инициатива, става ясно, че тя "предлага подмяна на пътните табели с имената на градовете, като се премахне латиницата" - идея, която намира отзвук и онлайн сред потребителите, които прави..
В публикация, която само за няколко часа стана изключително популярна, се твърди, че пепелянка е умряла в Хърватия, след като е ухапала пиян мъж. Невероятната история на хърватина събра хиляди споделяния за няколко дни . Твърдението се тиражира както в социалните мрежи, така и в сайтове с новинарска насоченост, както може да се види тук и тук..
В момента протича Националната информационна кампания за въвеждането на еврото в България . Кампанията цели да предостави на българите достоверна информация за етапите и сроковете от процеса по преминаване към единната европейска валута. Българи из цялата страна изразяват своите притеснения около процеса на превалутиране. В онлайн..
Сиви контейнери с връх от цветни пликчета, пълни с разнородни отпадъци, заобиколени на места от ненужни някому вещи и черни чували с още и още смет в и край тях. Така накратко може да бъдат описани хилядите снимки в социалните мрежи, които споделят потърпевши и съпричастни хора от столицата, където от повече от седмица два жилищни района..
В тиражирана информация се твърди, че емблематичният монумент от социализма на Бузлуджа ще стане луксозен хотел под шапката на Marriott. В публикациите се казва, че хотелът ще "приютява световни туристи, бизнесмени и любители на архитектурата в лъскави стаи с 360-градусова панорама към Балкана, модерен спа център, инфинити басейн, мемориална галерия..
Във видео, разпространявано в групи с религиозна тематика в социалните мрежи, се твърди, че банкнотата от 50 евро е доказателство, че благодарение на приемането на еврото в България ще дойде дяволът. Според създателя на видеото - банкнотата може да изобразява рогат демон или дявол, ако бъде сгъната по определен начин и доближена до огледало...
Бързоразпространяващи се кадри на животни от Съединените щати, заразени с бързоразпространяващ се вирус, заляха това лято социалните мрежи отвъд Океана. В края на август по темата се появиха и статии в превод на български език, заради които от екипа на "БНР - Проверка на факти" потърсихме коментар от експерт биолог и географ. За..
БНР получи сигнал за разпространяването на дезинформация срещу цифровото евро в религиозни сайтове и социални групи. Проверката ми показва, че видеа с фалшиви новини срещу бъдещата единна цифрова валута наистина се разпространяват в подобни канали. Едно такова видео на страницата "Вяра с Мисъл" в социалната мрежа "Фейсбук" има 29 хиляди..
Във видео, публикувано от Костадин Костадинов в официалния му профил във Фейсбук, лидерът на "Възраждане" твърди, че ако от 1 януари 2026 г. България влезе в еврозоната, българските народни представители няма да могат да гласуват бюджет, който преди това не е одобрен от Европейската централна банка. На разпространеното видео се вижда надпис, от..
Електронна поща:
reporter@bnr.bgАдрес:
София, ПК 1040,