Защо производителите на самолети огъват крилата

 

Има само три тайни в бизнеса с търговски самолети или поне така носят слуховете. Продажната цена, разходите за производство и ....... формата на крилата.

„Боинг“ и „Еърбъс“ тестват тази поговорка до краен предел. Те се опитват да изтискат всевъзможни подобрения от крилата на най-популярните си джетове, за да ги направят по-аеродинамични. Целта е допълнителни центове от всеки галон гориво за ултра-евтините авиолинии.

Вчера „Боинг“ оповести последното си постижение в аеродинамиката в борбата с „Еърбъс“ – „крила срещу крила“ – за лъвския пай от пазара за 2 трилиона долара на моделите „Боинг 737“ и „Еърбъс 320“ през следващите две десетилетия.

Американският производител съобщи, че хващащия окото нов дизайн на крилото тип „отворени челюсти“ ще позволи на бъдещите „Боинг 737 МАКС“ да използват с 1.5% по-малко гориво. Това идва като допълнение на вече плануваните спеставяния от 10-12% в сравнение със сегашния 737.

Дизайнът, при който крилото е разцепено в края и насочено едновременно и нагоре и надолу, ще стане позната гледка по летищата от 2017 година, когато по график струващия 95 милиона долара 737 МАКС трябва да влезе в употреба. Приспособлението е последния пример на дизайн на крило при който се подобрява ефикасността и подобрява насочения нагоре край на крилото, който вече е познат на много от пасажерите на 737.

Миналата седмица „Еърбъс“ сглоби първия А320 оборудван със своя собствена версия на извит назад край на крилото, който ще влезе в употреба през последното тримесечие на тази година.

Повече от ясно е, че много работа беше свършена в подобренията на крилата, но нито един подход не може да бъде възприеман като най-добрия стандарт. „Боинг“ и „Еърбъс“ използват подобренията на крилата като ключови аргументи при продажбите на последните си подобрени модели, тъй като десетки милиарди долари зависят всяка година от продажбите на двете компании. Научно-изследователската дейност е ревниво пазена, както и ценовите промоции, които предлагат на авиолиниите и разходите за производството на самолетите, които се произвеждат по повече от един на ден.

До този момент „Еърбъс“ използваше по-малък уред във формата на бумеранг при А320, за да се пребори с теченията, които се образуват при върха на крилата и водят до забавяне.

„Боинг“ изчислява, че новия дизайн наподобяващ вилица ще спести 160 000 долара на година при типичните дълги полети на 737 МАКС. От „Еърбъс“ омаловажиха подобрението. Говорител на дъщерната й фирма EADS заяви, че разцепването на върха е било сред опциите, които са проучвали за семейството на А320, но в крайна сметка са решили да продължат със сегашното подобрение.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
ВИЖТЕ ОЩЕ

Подновеното напрежение около Дойче банк разтресе европейските фондови пазари

Подновените разпродажби на акции на Дойче банк през последните 24 часа провокират солиден спад на европейските фондови борси през последния септемврийски ден на търговия. Напрежението около водещия немския кредитор се засили отново през вчерашната търговия на "Уолстрийт" след информации, че големи клиенти на банката в лицето на няколко хедж..

публикувано на 30.09.16 в 15:00

Изплашени клиенти започват да теглят милиарди долари от Дойче банк

Неколцина клиенти на Дойче банк, сред които няколко големи и влиятелни хедж фондове, са започнали да изтеглят милиарди долари от банката на фона на опасенията за нейната стабилност и на техните експозиции в кредитната институция, съобщават източници, близки до клиенти на банката, цитирани от "Уолстрийт Джърнъл" и от агенция "Блумбърг". Редица..

публикувано на 30.09.16 в 11:49

Опасения на капиталовите пазари, породени от Дойче банк

Американските индекси се понижиха заради нарастващите опасения, че неволите на Дойче банк ще повлекат световния финансов сектор. Вчера той беше основният губещ на Уолстрийт с намаление от 1,5% след репортаж на "Блумбърг", показал, че някои от клиентите на Дойче банк са вече разтревожени. Във Великобритания FTSE 100 напредна с 1%. Начело..

публикувано на 30.09.16 в 08:15

Спад на доходността на американските облигации

Доходността по 10-годишните американски облигации падна с 2.4 базови пункта до 1.548%, докато тази по 2-годишните книжа слезе с 3.4 базови пункта до 0.722%. Rates Last Change Range UST 10 years   1.560 -0.012   1.541-1.600..

публикувано на 30.09.16 в 08:13

ОПЕК и Дойчебанк успокоиха пазарите

Американските индекси най-сетне отчетоха широки печалби, подпомогнати от споразумението за производството на ОПЕК. Стандард енд Пуърс скочи с 0.5% до 2171.37, като начело на растежа беше енергийният сектор, който нарасна с 4.3%. Европейските индекси нараснаха при по-добре представилия се банков сектор, който изглежда се успокои след..

публикувано на 29.09.16 в 08:27