2015 г. в туризма премина под знака на изграждане на Министерството на туризма, което бе обособено като отделно министерство в края на 2014 г., както и с усилена работа по превръщането на България в привлекателна целогодишна туристическа дестинация.
2015 г. беше много трудна година в туризма, особено през летния сезон, който формира основна част от туристопотока в нашата страна. Това се дължеше главно на ситуацията с Русия, която е основен целеви пазар за лятото, и на непредприетите своевременно мерки в туризма от временното правителство през лятото на 2014 г. Защото за успешния летен сезон работата трябва да започва от предходната година. Именно това направихме за сезон 2016, като стартирахме работа по него още през май 2015 г. с провеждането на срещи с водещи туроператори като „Томас Кук”, TUI и други, които оперират на българския пазар. Така за лято-2016 успяхме да договорим 35-процентно увеличение на полетите за Варна и Бургас от TUI, увеличаване на туристите от различните ни целеви пазари – например, с TUI-Германия от 80 хиляди през миналото лято на 130 000 за 2016 г., 40-процентен ръст на туристите от Полша. Вчера излезе съобщение от TUI-Австрия, че България ще бъде тяхна основна предпочитана дестинация предвид изгодните туристически оферти и условията, които предлагаме. На базата на разговорите ни с Асоциацията на френските туроператори за първи път следващото лято ще имаме директни чартъри до Бургас от Франция, което означава, че френските туристи, които бяхме загубили задълго, се връщат отново на нашето море. Водим особено активни разговори с Русия.
След среща на министър Ангелкова с председателя на Федералната агенция по туризъм на Русия Олег Сафонов, проведена в Москва през декември 2015 г., до края на януари предстои негово посещение в България. На въпрос за това, дали се очакват визови облекчения за руските туристи, Ангелкова посочи, че Министерството на туризма съвместно с Министерството на външните работи са стартирали стъпки за разширяване на обхвата на групите с право на безплатни визи за туристи от Русия, Украйна, Молдова и Беларус. Ние сме предложили такива да получават деца до 16 години, пенсионери, както и да бъде разширен кръгът от групи хора, посещаващи България за определени събития. Решение по тези предложения ще бъде прието в най-скоро време.
За насърчаване на вътрешния туризъм министерството стартира билборд-кампания съвместно с общините с цел представяне на конкретни културно-исторически забележителности и атракции в различни райони на страната. Ето какво още разказа министър Ангелкова за предстоящото през 2016 г.:
Ще продължим да рекламираме България на водещи спортни събития – на предстоящата Европейска купа по ски в Боровец и Пампорово, на олимпиадата в Бразилия… Следим всички водещи спортни събития, с цел да представим максимално нашата страна. Ще продължим да популяризираме страната и чрез различни световни знаменитости – инициатива, която стартирахме съвместно с „Ню Бояна Филмс”.
По този проект през 2015 г. Антонио Бандерас, Салма Хайек, Силвестър Сталоун и много други звезди обявиха пред света, че „България е мястото!”. Кои са най-интересните туристически изложения, на които България ще бъде представена през 2016 г.?
През март на България ѝ предстои участие в едно от най-големите изложения в Берлин – ITB. Задължително ще се включим в московските изложения „Интурмаркет” – за регионите, и МИТТ – за професионалистите в отрасъла, в Украйна, в Лондон, в най-голямото изложение в Испания – FITUR, в EMITT в Истанбул, Турция и др. Покрили сме всички европейски пазари, така че да увеличим туристическия поток. Няма да забравим перспективни пазари като Китай, Япония, Индия, САЩ, Близкия Изток. Т.е. наред с целевите ни пазари, ще работим и с перспективните, така че след 3-4 години да берем реални плодове от положения от нас труд.