Екстравагантните ходове в предизборната кампания са резултат на търсене на атрактивност, за да може да се заявиш пред публика. Това не винаги води до събиране на гласове. Популярността невинаги е равна на гласове. Иначе в Народното събрание щяха да са Христо Стоичков и Григор Димитров, коментира политическият ПР Арман Бабикян.
Негативният пиар е нормална част от кампанията, защото хората трябва да изберат този, който им харесва най-много. Това не е черен пиар, у нас това често се бърка. Не е неприлично да премълчиш важни факти от биографията и действията на опонента. У нас се смята, че ако уязвиш опонента, е неприлично. Напротив. Трябва да се каже, защото въпросният кандидат ще продължи да безчинства, а действията му плащаме твърде скъпо всички ние, е тезата на експерта.Според него по времето на Андрей Луканов, Иван Костов и Симеон Сакскобурготски имаше политики, дебат, политическият разговор беше съдържателен. От 7-8 години нивото рязко слезе надолу, водят се персонални разговори кой какъв е, а не каква политика предлага. Като пример Бабикян посочи, че мълчанието за това какво правим с над 700 хиляди роми, които са маргинализирани, декласирани от обществото и вместо да произвеждат БВП, те присъстват само в разходната част на бюджета. Те и безработните могат да бъдат част от българската икономика, каза той.
По думите му, връзката между избори и граждански протести е очевидна. Странно е как гражданската съвест се пробужда преди избори. Като пример той посочи протестите в София за виетнамските общежития, които са проблеми от години, както и недоволствата в Куклен срещу изграждането на крематориум и в Труд срещу Централата за биогаз.
Изведнъж бурната съвест се излива в окупация на шосета, коментира пиар специалистът и добави, че все пак глупавите хора стават все по-малко, и все по-малко хора вярват на тези неща.
Неправителственият сектор е част от предизборната кампания, обобщи Арман Бабикян.