Основната му задача там е да продуцира записи на фолклорна музика, изпълнявана от певци и инструменталисти, фолклорни групи и самодейни народни хорове и ансамбли, които се създават по това време, по примера на Фолклорния ансамбъл „Филип Кутев“.
По този повод композиторът споделя: Личните ми контакти с народните изпълнители станаха причина да заобичам фолклора и той стана моя съдба – основа на моето творчество.
В началото на 1962 година Анастас Наумов получава предложение да отиде в Сливен за няколко години, за да създаде Ансамбъла за народни песни и танци. След шест месеца усилена работа, съставът прави своята премиера.
Работата ми с този ансамбъл беше за мене истинска школа за български фолклор, казва Анастас Наумов. – Това беше лаборатория, в която аз обучавах изпълнителите, в същото време и аз се учех от тях. След четири години в Сливен, изпълнени с много работа, много концерти и фестивали и отделни участия Анастас Наумов се връща на работа в Радиото като завеждащ редакция „Народна музика“.
През годините работа Анастас Наумов записва и обработва музика за солисти като Вълкана Стоянова, Янка Рупкина, Калинка Вълчева, Олга Борисова, Стайка Гьокова, Ева Георгиева, Добра Савова, дуетът Кремена Станчева и Василка Андонова, Илия Аргиров, Марин Иванов, Димка Владимирова, Георги Чилингиров, кавалджиите Цвятко Благоев и Стоян Величков, гайдарите Костадин Варимезов и Никола Атанасов и много, много други. В този период Анастас Наумов пише най-добрите си хорови песни и оркестрови пиеси за „Мистерия на българските гласове“ и за виртуозния народен оркестър на БНР.Именитият композитор има над две хиляди авторски песни и обработки на народни песни за солисти с оркестър, акапелни и ансамблови песни и оркестрови пиеси, които са неизменна част от репертоара на фолклорните състави и до днес.
Остави толкова много прекрасна музика, че името му ще звучи от сцената още дълги години.