Електронната търговия набира скорост, а измамници се възползват от това, че потребителите стават все по-смели в покупките онлайн. Пазаруването в интернет се прави механично, без клиентите да си правят труда да проверят кое е лицето, което стои зад дадената обява. Предоставило ли е то минималната информация за физически адрес, телефонен номер и e-mail адрес за контакти? Не е лошо да се проверява и каква е репутацията на този търговец. Това препоръча за Радио Шумен Габриела Руменова, основател на платформата „Ние, потребителите“.
Тя съветва да не се доверявате на търговски предложения в социалната мрежа, особено идващи от физически лица, които не носят същата отговорност като интернет търговците.
В последните години няколко големи интернет магазина се опитват да утвърдят куриерските услуги чрез така наречените автомати easybox. Те позволяват на потребителите да вземат или оставят свои пратки в удобно за тях време. Проблемът е, че връщайки към търговеца нежелана интернет поръчка, клиентът не получава физическо доказателство, че е предал стоката. А в потребителските форуми е пълно със сигнали за изгубени пратки и невъзстановени средства. „В тези случаи има два пътя на доказателства. Единият е че сме информирали търговеца, че желаем да върнем стоката. Другият е самата кореспонденция с куриерската фирма, в която сме получили кода за връщане на стоката“, добави Руменова. Според нея, това са достатъчно на брой доказателства и ако търговецът е коректен, той би следвало да ги признае.
Дори да се окаже, че върнатата стока е загубена от куриерите или открадната, това не би трябвало да притеснява клиентите. „Електронните търговци имат договори с куриерските фирми, в които са разписани всички казуси като кражба или загуба на стока. Но това не засяга потребителите. Клиентът знае, че като упражни правото си на отказ в 14-дневен срок, той получава нови 14 дни, в които трябва да изпрати стоката. След това търговецът има отново 14 дни, в които трябва да му възстанови парите и то по начина, по който е направено първоначалното плащане. Ако възникне друг проблем, търговецът има един месец, в който да се произнесе по оплакването на потребителя. Ако това не се случи, спорът трябва да бъде отнесен до Комисията за защита на потребителите“, уточни Габриела Руменова.
Руменова напомня, че всеки един интернет търговец е длъжен да предостави информация на клиентите си, която да включва електронна поща и телефонен номер за контакт. „Абсолютно недопустимо е клиентът да бъде принуждаван да общува с търговеца само чрез чат“, смята тя.
„Това не позволява ефективна комуникация, нещо което Законът за защита на потребителите изрично изисква от електронните търговци“, каза създателката на платформата „Ние, потребителите“.
Друг сериозен проблем е, че дори да получите информация за e-mail адреса на електронния магазин, често се случва търговецът да не отговаря на клиентските съобщения. „Това обаче е нарушение на Закона и може да се наложи санкция“, уточни Руменова.
Уникални за шуменския край обичаи се проучват, описват и филмират. Те са част от проекта на шуменската Регионална библиотека „Стилиян Чилингиров“: „Преобразуващата сила на думите в българската обредност“. Читалищни самодейци от 5 населени места в областта пресъздават непознати и специфични обреди, а целта е българският дух и слово да бъдат..
За шести път Русе ще бъде домакин на престижната медицинска научно-практическа конференция „ Русенски интервенционални дни “ , организирана от Лечебни заведения "Медика", Русенския университет „Ангел Кънчев“ и Българското дружество по интервенционална кардиология. В научния форум ще има над 250 участници от страната и чужбина, съобщи д-р Панайот..
Кристофър Пенчев и Деница Маринова от шуменския квартал "Мътница" се раждат с орисията – детска церебрална парализа. Болестта докосва двигателните им възможности, но не и желанието им за работа. 20-годишният Кристофър ходи с патерица, но вече е успял да навърти първите 9 месеца трудов стаж. Зад гърба на 28-годишното момиче пък са 3 години и 8 месеца..
Шумен ще е домакин на Четвъртия национален стрийтбол турнир Shumen GT 3x3. Събитието се организира от Фондация „Гален Темелков“, а събраните средства ще бъдат насочени към основния проект на организацията „Пътят на Хипократ“. Младежката неправителствена организация със седалище в Плиска повече от 5 години помага с различни по характер инициативи на..
Отново са наводнени земи, които обработва земеделската кооперация в шуменското село Троица. В мочурището не може да влезе комбайн и декари от слънчогледовите насаждения не могат да се приберат, което е загуба за земеделеца и за собствениците на земи. Преди 2 години ви разказахме за наводняване на земеделски площи в с. Троица. И тогава, и сега..
Социална работилница за деца и семейства ще организират тази есен в Неделното училище в Русе. Целта е да се създаде общност на деца и родители, които ще се включат в изработка на изделия, от които ще се получават приходи. Ще се правят молитвени броеници по светогорски стил, свещи, кръстчета, икони, рисувани камъни. Преди това желаещите ще преминат през..
По-добра концентрация, повече внимание върху учебния процес, както и насърчаване на директната комуникация и развитие на социалните умения и самоконтрола. Това са част от ползите, които ще има забраната на телефоните в училище, каза за Радио Шумен училищния психолог от ОУ „Иван Вазов“ в Русе – Елена Минкова. Според нея е нужно на децата да се даде..