Едва около 5% са нарушенията при проверки на Комисията за защита на потребителите (КЗП) в Бургас. Тенденцията е към намаляването им, каза в морския град председателят на институцията Димитър Маргаритов.
Над 2000 проверки са извършили от Комисията за Бургас. Половината от тях са свързани с туристически я продукт. Общият брой нарушения намалява, поясни Димитър Маргаритов:
Това, което сме констатирали досега, е свързано с оплаквания за непредоставяне на всички услуги, които предварително са били обявени от съответните оператори, с дублаж на резервации. В заведенията се предлагат менюта без цени или с непоставяне на информация за грамажа. Основно това са нещата, но ние извършваме и проверки в търговските обекти, тъй като знаем, че една част от туристите предпочитат да пазаруват и в магазините, където има всякакви нелоялни практики, свързани с намаление или несъществуващи промоции.
Близо 150 нелоялни търговски практики са забранени в цялата страна от началото на годината. Комисията отчита, че намаляват нарушенията, свързани с некатегоризирани обекти. Димитър Маргаритов откри в Бургас информационен щанд на Комисията за защита на потребителите, и функциониращия към нея Европейски потребителски център.
Електронна поща:
reporter@bnr.bgАдрес:
София, ПК 1040,