Няма да позволим по такъв безхаберен начин да се унищожава едно от най-големите дружества. Икономическият ефект от спирането на тези влакове няма да бъде такъв, какъвто те очакват. Нашите разчети показват, че парите, които са отпуснати миналата година и тази година, са едни и същи, даже с 10 милиона повече. Затова не можем да разберем защо се спират влаковете. Когато сме били в управлението, сме показали, че гледаме на това дружество отговорно и само за една година и половина, по време на управлението на Орешарски, дружеството върна задължения. Какво се случи, че тогава БДЖ можа да плати дългове, а сега не може. Става дума за политика. Очевидно е, че искаме да превърнем автомобилния транспорт в приоритет, ясно е защо. Това е целенасочено водене на дружеството към фалит и ликвидация! Но нека да кажат колегите, според тях може това да е правилно. Ние спряхме приватизацията на "Товарни превози", сега чуваме, че до края на година тя ще бъде извършена. Затова днес искаме министърът и изпълнителният директор да кажат своята визия.
Разбираме, че в дадени направления няма необходимия брой пътници, но нали за това е социалната функция? Не може да гледаме на БДЖ само като на търговско дружество, което трябва само да носи печалба, подчерта депутатът от БСП.
Чуйте разговора от звуковия файл.
Напрежението в системата на БДЖ расте. След спирането на шест влака по линията Карлово - Тулово не могат да се осъществяват връзки с Южна България, съобщи за "Хоризонт" Димитър Динев - председател на Стачния комитет към Синдиката на железничарите..
Заради нарастващото обществено напрежение след съкращаването на пътническите влакове Комисията по транспорт в Народното събрание се събира на извънредно заседание. Вчера БСП поиска спешно заседание на ресорната парламентарна комисия заради кризата в БДЖ и..