Германският министър на транспорта Александър Добринт зае отбранителна позиция в т.нар. "Дизел гейт“. В навечерието на очакваната с голям интерес среща в канцлерството утре министърът беше принуден да се защитава срещу растящите упреци в лобизъм и покровителство над автомобилния бранш в Германия. На фона на предстоящите парламентарни избори във Федералната република, скандалът заплашва да повлече след себе си мениджъри и политици.
Не участвам във връзкарски схеми, но трябва да сме наясно, че партньорството между политика, икономика и общество е фундаментът на нашето социално пазарно стопанство, каза германският министър на транспорта Александър Добринт в коментар на упреците на опозицията, че е прикривал манипулациите на производителите на дизелови автомобили. Разработен от тях софтуер занижава реалните стойности на отделяните вредни частици и това е било известно на контролния орган, чийто принципал е министърът на транспорта.
Според редица независими икономически наблюдатели, германската автомобилна индустрия като стълб на германската икономика се ползва с протекциите на висшите етажи на властта. За това намекна министърът на околната среда Барбара Хендрикс. На фона на течащата предизборна кампания в Германия, важно уточнение е, че в изборния ден двамата министри ще бъдат политически противници. Затова в задочния спор със социалдемократа Хендрикс християндемократът Добринт всячески се опитва да прехвърли вината върху автомобилните концерни:
Пределно ясно е, че автоиндустрията, която забърка тази каша, трябва да си изсърба попарата. Имаме общата отговорност да направим мобилността и опазването на околната среда съвместими.
На утрешната среща в Берлин, на която все още не е ясно дали ще присъства канцлерът Ангела Меркел, ще се обсъдят конкретни предложения за излизане от дизел кризата, която вече засяга и имиджа на германските автомобили.