Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.
Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.
Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.
95 на сто от шестокласниците смятат, че е важно да ходят на училище, сочат данните от национално представително изследване на Центъра за приобщаващо образование. Около половината ученици в шести клас не харесват тези предмети, които са им трудни или скучни.
Като любими предмети шестокласниците са посочили физическото възпитание и спорт – 76 на сто, изобразителното изкуство – 58 процента и информационните технологии – 57 процента. Предметите история, математика, география и английски език са най-малко харесвани от децата. Изследването посочва, че 18 на сто от шестокласниците имат проблем с българският език, защото ежедневният език в средата им е друг.
Според Димитър Лазаров, програмен директор на Центъра за приобщаващо образование, един от основните изводи, до които стига изследването е, че децата в българското училище са все по-незаинтригувани от начина на преподаване. По думите му в новия Закон за училищното образование има заявка за по-интерактивни и разнообразни методи на преподаване.