24 ноември
Втора част
„Работи винаги в тясно сътрудничество с режисьора и помни, че той е шефът!” – съвет към начинаещите филмови композитори от Алън Силвестри. Съвет, явно почерпен не само от богатия му опит с режисьорите, но и от плодотворното сътрудничество с мнозина от тях. Най-ярък пример в това отношение е съвместната работа с Робърт Земекис. Творческото приятелство на Силвестри и Земекис започва през 1984 – с Romancing the Stone, за да продължи в още дузина кинозаглавия, между които „Завръщане в бъдещето” и „Форест Гъмп”, удостоен с 38 филмови награди. Към музикалните илюстрации от тези и други филми ще прибавим и анимационните „забежки” на Алън Силвестри в „Лило и Стич” и „Стюарт Литъл”.
17 ноември
Първа част
Като дете мечтае да стане бейзболист, но в тийнейджърските си години започва трайно да се увлича от джаза. На 18 постъпва в Berklee College of Music в Бостън, но учи там само две години. Напуска престижното учебно заведение и заминава за Лас Вегас – за съвместни концерти с Уейн Кокран и Си Си Райдърс Бенд. В средата на 80-те години на миналия век една щастлива среща – с режисьора Робърт Земекис ще му отвори вратите към Холивуд...
Днес той е един от най-търсените автори на филмова музика. Защото притежава не само богат арсенал от музикални идеи и изразни средства, а и безпогрешен усет да ги постави „в услуга” на драматургичното действие във филма – нещо, което и режисьорите, и продуцентите дълбоко ценят.
Разбира се, ще рисуваме портрета на Алън Силвестри и с негова музика от киноленти като „Мексиканецът”, „Знак на съдбата”, „Бодигард” и други.