Българският композитор Петър Дундаков има тясна творческа връзка с трупата на "Арабеск". Преди няколко години той предизвика интереса и на холандски композитори, с които разменя идеи, към съчетаването на модерния звук с българското фолклорно пеене, като инициира създаването на пиеси за битов женски хор, които прозвучаха в зала "България".
Още тогава интереса си към комбинирането на наглед несъвместими звучности показа холандският композитор Пол ван Брюхе, учител на Дундаков по време на обучението му в Ротердамската консерватория. Сега двамата автори творят вече рамо до рамо и към създадената от Брюхе концертна музика на "Пандора", Дундаков добавя 4 електронно модифицирани сцени, които правят творбата многопластова и новаторска. А трите поканени солистки са една оперна и две народни певици.
Тръгнахме в началото на мислим основно за звук, който да излиза от една кутия - оттам дойде и идеята за Пандора. Освен това спектакълът съдържа и мултимедия, която също кореспондира със звука и идеята е всички тези нива да могат да създадат един доста богат опит за зрителя и да възбуди интереса му по различен, нов начин, който и за самите създатели е провокация - сподели авторът на много балетна и театрална музика.
Цялото интервю с Петър Дундаков чуйте в звуковия файл.