Германският министър на транспорта Александър Добринд заяви в четвъртък, че компанията Volkswagen е провеждала манипулации с отделяните от нейните автомобили вредни газови емисии и в Европа, а не само в колите, продавани в САЩ.
Ние сме информирани, че и в Европа автомобилите на Volkswagen с 1,6 и 2,0-литрови дизелови двигатели са засегнати от манипулациите, за които се говори през последните дни, заяви Домбринд пред репортери, цитиран от агенция Ройтерс. Той добави, че не е ясно колко от общо около 11 милиона моторни превозни средства на компанията в Европа са засегнати от тези манипулации.
Александър Добринд също така каза, че ще бъдат проведени тестове на случаен принцип и с автомобили на останалите производители извън Volkswagen. Съгласни сме, че през следващите месеци трябва да има нови емисионни тестове в Европа. Те ще бъдат провеждани на пътя, а не в лабораторни условия, подчерта германският транспортен министър.
Ясно е, че Федералната служба за автомобилно движение няма да се концентрира специално върху моделите на Volkswagen, но също така ще извършва случайни тестове на превозни средства, направени от други производители на автомобили, каза той.
Изказването на германският транспортен министър сякаш потвърждава опасенията за разрастване на ужасяващия скандал с немския автомобилен гигант, който принуди изпълнителният директор на компанията Volkswagen Мартин Винтеркорн да подаде оставка.
По-рано днес списанието Auto Bild пък съобщи, че и един от моделите автомобили на компанията BMW с дизелов двигател (BMW X3 xDrive 20d sport) отделя вредни газови емисии, които са значително над позволените норми в Европа при стандартни тестови условия (според изданието емисиите на азотен оксид надвишават 11 пъти позволените европейски нива).
От компанията BMW побързаха да обявят, че тя не е манипулирала тестовите резултати. Във BMW group няма специфични дейности или технически разпоредби, които да влияят на записаните емисии с вредни газове по време на тестови изпитания, заяви говорител на компанията. Системите за третиране на отработените газове на автомобилите на компанията са активни – без значение дали на изпитателен стенд или на пътя, добави той.
Въпреки това акциите на BMW се сриват с 8,8%, като в същото време и акциите на Volkswagen AG се понижават с около 2%, изтривайки първоначален ръст от над 7 процентни пункта.