Дариус Мийо (1892-1974) е сред необичайно плодовитите за ХХ в. композитори (над 400 опуса). Предпоследна от 19-те му опери е „Виновната майка” (1964 г.) по последната част от трилогията на Бомарше, свързана с личността на прочутия севилски бръснар - Фигаро.
„Виновната майка”, както и предходните 2 части на трилогията, е пълна с неочакваности, интриги и забавни разкрития. Както е прието в комедия дел арте, действието се развива стремително в рамките на един ден. Нищо не е такова, каквото изглежда.
Какво се случва? Историята е започнала още по времето на „Сватбата на Фигаро”. По време на бизнеспътуване на Графа, Графинята е съгрешила с любвеобилния Керубино. От „грешката” се е появил Леон. От своя страна Графът също някъде е съгрешил - резултатът е Флорестин. Всеки от съпрузите пази дълбоките си тайни, като, разбира се, някъде съществува и дълбоко подозрение. На сцената се е появил интригантът Бегеарс, който мечтае за брак с Флорестин и е готов на всякакви интриги. В същото време двамата млади, Флорестин и Леон, са тайно влюбени.
Историята се развива в рамките на 5 действия. Как - ще разберем от изпълнението на солисти с Виенски радиосимфоничен оркестър под диригентството на Лео Хюсеин, документален запис от 8 май 2015 г.
вторник, 29 септември от 19.30 часа