Ако например някой е фен на сърфинга, SpeediFly ще му предложи пътуване до Португалия. Или пък ако е фен на испанския футбол, SpeediFly може да му предложи атрактивни оферти да присъства на мач между Барселона и Реал Мадрид например. Освен всичко това SpeediFly е социална платформа, в която потребителите могат да организират с приятелите си групови пътувания, да създават менюта, базирани на хобита, и най-важното – в момента на плащането те ще могат да си разделят поравно цената на тези пътувания.
Идеята се ражда по време на обяд в Харвард между Александър Караджиян и негов състудент. Наблюдавайки колегите си, те си дават сметка, че платформа, която да ги улесни при резервациите им за пътуване не съществува. Освен това Александър казва, че и тримата основатели на компанията са запалени пътешественици:
Ние виждаме не само потенциала, но и смисъл в това хората да посещават нови места по света, не само защото в момента се е появила изгодна оферта на пазара, а защото определеното място, за което в момента има достъпни полети, се вписва с техните интереси – били те гмуркане, каране на ски, спортно събитие или концерти.
Не само авторите на проекта обаче виждат потенциала на приложението. Преди дни SpeediFly получава голяма инвестиция от чешкия акселератор StartupYard и частен инвеститор. Александър разказва как се печелят 300 000 евро:
Много хора биха казали, че 300 000 евро се печелят с труд и добра идея. Но всъщност инвестициите в стартъпи на такъв ранен етап от развитието им са възможно най-рисковите. Обикновено около 90 процента от тях умират. Истината е, че в момента, в който видяхме главния ни инвеститор – Петър Замечник, се появи една естествена връзка между нас като приятели. Аз мисля, че в този момент харизмата на екипа ни ни помогна. Инвеститорът многократно каза: „Аз не инвестирам във вашата идея, а заради това, че сте образовани, енергични и видели много по света млади хора”. Късметът винаги е нужен, разбира се. За да намериш правилния инвеститор трябва да си в точното време на правилното място.
В момента планираме интеграция на хотели, апартаменти и вили, в които нашите клиенти ще могат да отсядат, както и на билети за концерти, музикални и филмови фестивали и спортни събития, които те могат да посещават. И тук, в България, с навлизането на low-cost компаниите се забелязва в последно време как младите хора пътуват все по-често и ние сме окуражени и вярваме, че това ще продължи. Другите големи европейски градове, до които ще достигнем в следващите шест месеца, са Париж, Мадрид, Амстердам и Рим.
Въпреки че SpeediFly е дебютно приложение за бургазлиите, имайки предвид тяхната амбиция и креативност, то вероятно ще се окаже първото от поредица успешни. А SpeediFly има потенциала да се превърне в нов социален феномен.
Снимките са предоставени от Стоян Добрев.