„Полска драма” е предложението на редакция „Радиотеатър” на програма „Христо Ботев” за седмицата от 28 ноември до 2 декември в рубриката „Запазена марка „Радиотеатър” от 0.20 до 1.30 часа след полунощ. Във фонотеката на Националното радио и в Златния фонд се пазят множество полски пиеси, от които за уважаемите слушатели избрахме общо 9. Разбира се, започваме със Славомир Мрожек, един от световно признатите полски драматурзи, който заедно с румънеца Йожен Йонеско, ирландеца Самюел Бекет, руснака Артур Адамов, българина Станислав Стратиев, чеха Вацлав Хавел стои начело в кохортата на абсурдистката драма. Пиесите „Вода” и „В открито море” стартират програмата „Полска драматургия” на 28 ноември. На 29 същия месец слушателите ще се насладят на „Картотеката” от Тадеуш Ружевич, един от най-големите полски поети на ХХ век редом с Чеслав Милош, Збигнев Херберт, Вислава Шимборска. Но той също е и драматург, и сценарист, умеещ виртуозно да построи сградата на драматургичното действие. 30 ноември е запазен за една неизвестно и друго много известно име на полската култура – Кристина Шльонска с „Натюрморт” и големия Ярослав Ивашкевич с „Билек”. Особено завладяваща е пиесата на Ивашкевич, който по един мъдър и печален начин представя онова, което очаква всекиго – старостта, но и непримиримостта с нея. Един истински поетичен и разтърсващ текст. На 1 декември, първия ден от последния месец на 2016 г., идват две пиеси, които оформят може би двете течения на социалистическия реализъм в полската литература – едното определено реалистично с фини идеологически внушиения, другото по-разкрепостено, с присъствието на абсурдистки елементи в конструкцията на сюжета. И накрая, на 2 декември, затваряме кръга пак със Славомир Мрожек – „Лисан философ” и „Мъченичеството на Пьотър О’Хей”. Така слушателите ще добият впечатление и за пътя на полската драма през втората половина на ХХ век, и за водещите имена в нея, и за тенденциите, които я превръщат в едно от забележителните културни постижения на полския народ.