Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Стоян Братоев: Третата линия на метрото ще допринесе и за по-чист въздух

Нова "къртица" влиза в метростанцията на "Красно село"

По-чист въздух, по-малко трафик и спестяване на време от пътуване ще са основните ползи от третата линия на метрото, която в момента се изгражда в столицата, заяви в изпълнителният директор на "Метрополитен" ЕАД инж. Стоян Братоев. Около 160 хиляди човекочаса дневно ще бъдат икономисани с пускането на метрото в сравнение с градския транспорт. По думите му в сравнение с автомобилите ще бъдат спестени около 60-65 хиляди човекочаса дневно. Братоев посочи пред БТА, че в момента се работи ежедневно по третата линия на метрото, чието строителство е разделено на три етапа и е с обща дължина 16 км с 16 метростанции. В този програмен период са включени два от етапите за строителство на третата линия - Етaп 1 и Етап 2 с обща дължина 12 км и 12 метростанции.

Строителството на първия етап започна през миналата година и включва трасето от бул. "Владимир Вазов", източно от моста "Чавдар", през централната градска част, до кръстовището на ул. "Житница" и бул. "Цар Борис Трети" в кв. "Красно село". Участъкът е с дължина 8 км с осем станции. Изграждането на осмата станция започна през тази година.  Общата стойност на първия етап е 398 млн. евро, от които 322 млн. евро местно съфинансиране. Етапът трябва да бъде завършен на 31 август 2019 година.

Различните станции са на различен етап от изпълнение в зависимост от спецификата на обектите, каза изпълнителният директор на "Метрополитен" ЕАД. Станцията при паметника "Патриарх Евтимий" е готова на 40 процента, при НДК около 30 на сто от дейностите са свършени, на ул. "Георги Софийски" - към 36-37 процента, посочи Братоев.

Днес тунелопробивната машина, специално произведена в Германия през есента на 2016 г. за строителството на двупътните тунели, трябва да влезе в метростанцията на "Красно село". Дължината на машината, заедно със съпътстващото оборудване, е над 180 м, а диаметърът - 9.4 м. Тежи 1200 тона, а заедно със съпътстващото оборудване - над 1400 тона.

Вторият етап на третия лъч на метрото - от "Красно село" до "Горна баня", е 4 км с четири метростанции. Строителството на етапа трябва да започне на 30 май. През първите месец и половина - два основно ще се извършва проектиране и подготовка на строителните площадки, огради, инженерни мрежи. Чрез подлезна връзка от крайната станция ще се преминава под Околовръстното шосе, като ще има изходи към "Овча купел", към "Горна баня" и предвидената по този проект ж.п. гара на линия София - Перник. Крайният срок на втория етап е краят на 2019 г.

Третата линия има още един етап - около 3,5 км с четири метростанции от бул. "Владимир Вазов" до ж.к. "Левски Г". Все още обаче за този етап няма осигурено финансиране.

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна