Голямото слънчево затъмнение в САЩ се оказа доста скъпо събитие – дори и без да се взема предвид закупуването на специални очила, които се носят в този случай. "Голямото американско затъмнение" в понеделник беше особено ясно изразено за американците в Орегон, Айдахо, Уайоминг, Тенеси и Южна Каролина. Последно подобно слънчево затъмнение, преминало през цялата територия на страната, беше регистрирано в далечната 1918 година.
Според анализ на компанията Challenger, Grey & Christmas – фирма, базирана в Чикаго, която е специализирана в подпомагането на служителите в кариерното им развитие, това рядко природно събитие е струвало на американския бизнес около 695 млн. долара. Компанията дори не отчита факта, че работещите в САЩ са отделили време за пътуване, за да гледат затъмнението, ако те не живеят на териториите, от който този феномен се вижда най-добре.
Отнело е около 20 минути, за да се подготви зрителното оборудване, което да се използва, за да се види слънчевото затъмнение, което само по себе си е било в рамките на около две минути, изчислява Challenger, Grey & Christmas. Трябва да се има предвид, че близо 83% от хората отиват на работа на ежедневно, въз основа на данни на Бюрото за статистика на труда.
Компанията Challenger обаче не предлага американските работници да станат роби на капитализма и да не проследят събития като вчерашното затъмнение. Компаниите могат да използват затъмнението, за да увеличат морала и да укрепят екипа си, посочи Андрю Челънджър, който е вицепрезидент на компанията, оценила загубите на производителност от природния феномен.
Слънчевото затъмнение също така донесе десетки милиони долари от туристически приходи. Така например град Нешвил оценява, че е имал около 50 000 до 75 000 посетители, които са похарчили общо от 15 до 20 милиона долара по време на затъмнението, според вестник USA Today. В същото време приходите от туризъм могат да достигнат 43 милиона долара в Южна Каролина. В Югоизточен Айдахо имаше между 300 000 до 500 000 посетители.
Слънчевото затъмнението обаче бледнее в сравнение с всички останали разсейвания от трудовия процес. Освен че отговарят на лични имейли и на текстове за смартфони, онлайн пазаруване и гледане на спортни събития, трудещите се изразходват около 42 минути за вършенето на други лични задачи. Това се равнява на 8 часа седмично или на близо 15,5 млрд. долара загуба на производителност, сочи ново проучване на фирмата OfficeTeam.