Международната футболна федерация ФИФА изпитва трудности при намирането на спонсори за световното първенство в Русия догодина. Отборите на 32 държави участници научиха в петък с кого ще играят в групите, но само шест месеца преди началото на шампионата ФИФА изпитва затруднения да намери компании, които са готови да похарчат милиони долари за реклами и позициониране на логата им.
Марките са изплашени от корупционния скандал от 2015 г., в който бяха въвлечени високопоставени ръководители във ФИФА, в това число и бившият генерален секретар Йозеф "Сеп" Блатер, твърдят анализатори.
Политическите спорове, в които е замесена Русия, която бе санкционирана през 2014 г., след анексирането на Крим, а сега е обвинена във вмешателство в президентските избори на САЩ, никак не помагат за това.
Все още има големи рекламни договори, но намаляват, големите корпоративни имена се отдръпват и биват заменяни от политически играчи, казва Патрик Нали, консултант по спортен маркетинг, който преди това е работил с ФИФА.
ФИФА обединява своите спонсори в три групи: "партньори," "спонсори на Световното първенство" и "регионални поддръжници."