Официалното откриване на Master of Art е на 12 април с филма „Да танцуваш Бетовен“ на режисьора Аранча Агире. Лентата е запечатала усилената подготовка на балетисти и музиканти, участници в уникален спектакъл в Токио. Същата вечер, но два часа по-рано, е „фестивалният ауфтакт“ с прожекции на „Писма от бъдещето“ с главен герой Виктор Чучков – композитор и пианист и „Антоан дьо Сент-Екзюпери – последният романтик“, посветен на автора на „Малкият принц“.
Фестивалът продължава до 30 април, а Националният дворец на културата по традиция е партньор на събитието. В програмата са включени 77 премиерни за България заглавия, а десет от тях са български. Филмите представят големи имена в областта на изкуствата и културата. След тях са Бярке Ингелс, Кент Нагано, Василий Кандински, Марк Шагал, Антоан Дьо Сент-Екзюпери, Лев Толстой, Салвадор Дали, Мария Калас, Мстислав Ростропович, Микеланджело, Чарли Чаплин, Карлос Саура, Оскар Кокошка, Иван Андонов, Петър Попйорданов-Чочо.
Още от първото си издание създателят на фестивала Найо Тицин си поставя за цел да представя най-добрите документални филми в областта на музиката, танца, изобразителните изкуства, архитектурата, дизайна и литературата. За първи път тази година в програмата са добавени още две категории – изкуство за деца и кулинарно изкуство. Новост е и провеждането на фестивала едновременно в три града – София, Пловдив и Варна. Селекцията на произведенията, категориите, в които са групирани, както и широкият диапазон от теми правят Master of Art наистина уникално събитие не само за страната ни, но и в световен мащаб.
По принцип, кинофестивалите срещат публиката със седмото изкуство. Master of Art среща публиката с всички изкуства – казва Найо Тицин. Може би това е една от най-важните отлики на нашия фестивал. Представяйки всички тези творчески търсения и тези големи творци, той е по-скоро вдъхновяващ, отколкото забавляващ. Никога не е късно да се докоснеш до изкуството и няма „запазено място“ за това кой може и кой не може да го направи. Не е необходимо непременно да си „под светлината на прожектора“. Да вземем за пример „Движение в три действия – Берлинската Щатсопера” – филм, който проследява и чистачите на сцената, и прочутите тенори, и инспициентите, и диригентите на това специално място. Разказва както за 275 години традиция, така и за противопожарната завеса… Убеден съм, че сценичният работник в Щатсопера в Берлин по някакъв начин също се докосва до изкуството, макар да не е известен. Дори това, че сменя декорите или пуска завесата, го променя по някакъв начин. Досегът с този въздух, с тази атмосфера, със сигурност го прави по-добър човек. Решението да създам този фестивал преди три години дойде оттам, че ми липсваше подобен форум тук в България. С моите документални филми съм обикалял доста фестивали за изкуство. Натрупах впечатления и си казах, че искам да има такъв и у нас. Когато изграждах концепцията, не съм следвал определен модел, тъй като не ми е известно да има точно такъв фестивал по света. Колкото до моя фаворит сред музикалните филми, това определено е „Да танцуваш Бетовен”. В него са обединени толкова големи творци – балетът на легендарния Морис Бежар, Токийският балет, Израелската филхармония с диригент Зубин Мета и прекрасната Девета симфония на Бетовен. Master of Art се провежда по време на българското председателство на Съвета на Европейския съюз, а темата на последната част от Девета симфония е химн на Европа. Това е и една от причините да избера този невероятен филм за начало на събитието.