През първите три месеца на годината печалбата на "Еърбъс" се сви с цели 31% до 283 млн. евро от 409 млн. евро година по-рано, докато продажбите на произведените от компанията самолети се понижиха с 12% до 10,1 млрд. евро.
От компанията посочиха като причина за слабите финансови резултати забавените доставки на двигатели за самолетите A320neo, което е принудило "Еърбъс" да достави на своите клиенти с 15 самолета по-малко от този модел през първото тримесечие на годината спрямо същия период на 2017 година.
Намаляващата печалба накара европейският самолетостроителен гигант да обяви, че ще съкрати планираното производство на самолети от модела А330 до около 50 бройки за 2019 година, след като през миналата година бяха доставени 181 броя, а през 2016-а – 68 броя.
Трябва да се има предвид, че новата версия на двигателите за A330neo не постигна успеха, на който се надяваше "Еърбъс", тъй като имаше технически проблеми, които бяха и причина за забавените доставки на самолетите от този модел.
В същото време обаче компанията продължава да планира да предостави 800 броя самолети през настоящата година главно от модела "Еърбъс" А330.
Европейската самолетостроителна компания продължава да изпитва проблеми и с производството и продажбите на A380 "Суперджъмбо" – най-големият пътнически самолет в света, както и с надхвърлилия бюджета военен самолет A400M. Това принуди "Еърбъс" да съкрати през март около 3700 служители, свързани с програмите на тези два модела.
След финансовия отчет за първото тримесечие акциите на "Еърбъс" се понижават с около 1,5% в началото на търговията в петък.