Лични данни на около 3 млн. потребители на Facebook са били достъпни в мрежата в продължение на 4 години, съобщава New Scientist, позовавайки се на собствено разследване.
Данните са събирани от 2007 година нататък посредством приложението myPersonality, създадено в Кембриджския университет. Приложението е предлагало на потребителите психологически тест. Повече от 6 милиона души са направили теста и около половината от тях се съгласили да споделят резултатите във „Фейсбук“. Въпреки че тестът е бил анонимен, е можело респондентите лесно да бъдат открити.
Личните данни са били използвани за изследователски цели, но ресурсът е бил слабо защитен. Достъп са имали повече от 280 души от 150 организации, сред които Facebook, Google, Microsoft и Yahoo.
Паролата обаче е било възможно да бъде получена чрез обикновено търсене в интернет, което не отнема повече от минута.
Facebook прекрати работата на myPersonality на 7 април, а през май бяха свалени около 200 приложения, които събират лични данни.
Това става на фона на скандала с Cambridge Analytica. Британската компания е събирала лични данни на десетки милиони потребители във „Фейсбук“, които след това са били използвани в кампанията за президентските избори в САЩ през 2016 година.
Основателят на „Фейсбук“ Марк Зукърбърг призна, че компанията има вина за изтичането на лични данни и обеща, че социалната мрежа ще промени правилата за конфиденциалност, за да гарантира сигурността на потребителите.