Потребителското доверие във Франция се влоши изненадващо през юни до най-ниско ниво от близо две години насам, като домакинствата в страна са малко по-слаби оптимисти относно техния настоящ и бъдещ стандарт на живот, показват резултати от проучване на френската статистика Insee.
Индексът на потребителското доверие се понижи през юни до 97 пункта от 99 пункта през май (низходяща ревизия от 100 пункта), докато очакванията на финансовите пазари бяха за негова стабилизация на ниво от 100 пункта. По този начин индексът се влоши до най-ниско ниво от август 2016-а година насам, след като в средата на миналата година той удари 10-годишен връх от 108 пункта (най-високо ниво от юни 2007 година) в резултат на победата на Еманюел Макрон на президентските избори във Франция и победата на неговата партия на парламентарните избори.
Известно понижение бележи индексът, отчитащ мнението на френските домакинства за техните лични финанси през изминалите 12 месеца, докато очакванията за финансовото им състояние през следващите 12 месеца остават стабилни.
Индексът, измерващ очакванията на потребителите за тяхната спестовна способност в бъдеще се понижи до -9 пункта от -3 пункта през май, докато индексът на настоящата им способност за спестяване се повиши с един пункт до 11 пункта.
Влошаване отчита и преценката на потребителите за стандарта им на живот през миналите и през следващите 12 месеца, като съответните индекси за юни се понижават до -44 от -40 пункта и до -32 пункта от -27 пункта месец по-рано.
Рязко увеличение има при опасенията на французите, свързани с безработицата в страната през следващите 12 месеца, като съответният индекс нараства силно от 0 до 18 пункта, което е знак за по-сериозни притеснения сред френските домакинства във връзка с безработицата.
Днешното проучване на Insee сигнализира за влошаване на потребителското доверие във втората по сила икономика на еврозоната и е знак, че френската икономическа експанзия ще остане слаба и през второто тримесечие след неубедителното начало на годината.