Германският производител на спортни стоки "Адидас" заяви в четвъртък, че очаква да продаде около 8 милиона футболни фланелки през тази година, дори след като бившите шампиони напуснаха безславно Световното първенство по футбол в Русия, съобщава агенция Франс прес.
"Разбира се, че сме разочаровани, но това е спорт, ние сме спонсори, ние сме там в добри и в лоши моменти", заяви говорителка на "Адидас". "В миналото заедно с Германия станахме световни шампиони четири пъти и европейски шампиони три пъти", добави тя.
Базираната в Бавария компания "Адидас" спонсорира 12 отбора, участващи в тазгодишната Световна купа, шест от които вече се класираха за фазата на директни елиминации: Русия, Швеция, Мексико, Испания, Аржентина и Белгия. Колумбия и Япония също биха могли днес да преодолеят груповата фаза.
Компанията очаква комбинираните продажби на всички свои спортни комплекти на спонсорираните от "Адидас" национални отбори да достигнат около 8 милиона, което е повече, отколкото продажбите по време на предишната Световната купа през 2014 година в Бразилия.
Що се отнася до конкурентите на германската компания, базираната в САЩ "Найк" може да се похвали със спонсорство на съставите на Англия, Бразилия, Хърватия, Португалия и Франция.
В същото време другата голяма германска фирма в лицето на "Пума" се надява, че нейната емблема ще донесе късмет на футболните отбори на Швейцария, Уругвай и Сенегал.