Eмисия новини
от 09.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Последните мита на САЩ няма да засегнат Apple, но ответните китайски мерки могат

Снимка: ЕПА/БГНЕС

Компанията Apple Inc. се измъкна на този етап от по-високи налози за нейните смартуоч (smartwatch) и безжични слушалки, след като САЩ изключиха този тип технологични устройства от последния списък с китайски стоки на стойност 200 млрд. долара, които от 24-ти септември ще бъдат обложени с мита от 10% и които мита ще бъдат постепенно повишени до 25% до края на годината. Американският технологичен гигант обаче все още е изправен пред опасността от ответни мерки от страна на Китай, които биха могли да навредят на производителя на iPhone, съобщава "Уолстрийт джърнъл".

Ескалиращото търговско напрежение разтърси много компании в редица индустрии, но огромната зависимост на Apple от отношенията между САЩ и Китай прави технологичният гигант особено уязвим с оглед на повишаващата се икономическа вражда на двете водещи сили в света. Трябва да се има предвид, че компанията Apple асемблира почти всички свои технологични "джунджурии" и приспособления в Китай, като нейните смарт часовници, AirPod и други устройства са доста уязвими от плановете на администрацията на Тръмп да разширят обхвата на тарифите върху китайския внос - риск, за който предупредиха от Apple по-рано този месец.

Тази зависи също така може да направи iPhone и други устройства доста уязвими, ако китайските власти предприемат контрамерки за ограничаване на продажбите на материали, оборудване и на части на ключови производителите от САЩ. "Уолстрийт джърнъл" съобщи още в неделя, че Пекин обсъжда подобни ответни мерки, ако Вашингтон действително въведе мита върху китайския внос на стойност 200 млрд. долара.

Времето за нови наказателни мерки от страна на двете водещи икономики може да се окаже доста неподходящо за Apple, след като тази седмица компанията пусна за продажба два от трите нови модела iPhone и нови smartwach устройства. Тези нови устройства се очаква да спомогнат за подсилване на продажбите на компанията през последните три месеца на годината, когато коледните пазарувания по принцип допринасят за около една трета от годишните приходи на Apple.

На този етап властите в Пекин все още не са дали ясен отговор на новите американски мита за вноса на китайски стоки, като само посочиха, че ще се стремят да ударят износа на САЩ към Китай с ответни мита - както направиха след решението на Вашингтон по-рано тази година да въведе високи митнически тарифи за китайски продукти за 50 млрд. долара.

Трябва да се има предвид, че с новите мерки, влизащи в сила от 24-ти септември, администрацията на президента Доналд Тръмп вече ще наложи мита върху почти половината от китайските стоки, внасяни в САЩ, които миналата година бяха оценени на стойност от 505 млрд. долара. Тръмп също така заплаши, че ако Пекин предприеме ответни мерки, то той ще въведе трета фаза на "войната на митата", като наложи митнически тарифи за допълнителен китайски внос за 267 милиарда долара. По този начин Вашингтон може да започне да обмитява целия внос на стоки, произвеждани в Китай.


БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени