Когато папа Юлий Втори възлага на Микеланджело да изрисува цилиндричния свод на Сикстинската капела, параклиса в резиденцията на папите в Апостолическия дворец, художникът има известни колебания дали да приеме поръчката. Макар и да има опит в рисуването на фрески от работата си в ателието на художника Гирландайо и от поправката на фреските за Залата на петстотинте в двореца на Сеньорията във Флоренция, Микеланджело се определя като скулптор.
В Сикстинската капела има фрески на най-известните художници на епохата Ботичели, Гирландайо и Перуджино. В лявата част са нарисувани истории от живота на Мойсей, а в дясната – от живота на Христос.
На Микеланджело папата поръчал да нарисува само 12 фигури – 12-те апостоли, но когато работата приключила, фигурите били повече от триста. Избрал да изографиса създаването на Адам и Ева в Райските градини. Разказът върви последователно: от разделянето на светлината от тъмнината и създаването на слънцето и луната, до Потопа и Ной. В центъра на композицията ръката на обградения от ангели Бог – Отец докосва ръката на новосътворения Адам и така му вдъхва живот.
Повече от 20 години след „Сътворението на Адам“, Микеланджело създава и другия си шедьовър в Сикстинската капела – „Страшният съд“, изобразен на цялата стена зад главния олтар.
Повече за невероятните фрески в Сикстинската капела, ще научите на 18 октомври, четвъртък, от 17 часа, в поредния епизод на „История на изкуството за деца“.