Бизнес активност в китайския сектор на услугите се подобри изненадващо за втори пореден месец в края на 2018-а година, достигайки 6-месечен връх, показват резултати от частно проучване на агенциите Caixin и Markit, които са в съответствие с аналогичното PMI проучване на Националното статистическо бюро на Китай.
Индексът PMI, измерващ активността в сектора на услугите, се повиши през декември до 53,9 пункта от 53,8 пункта през ноември и осреднена прогноза на финансовите пазари за негово понижение към 53,0 пункта. Това представлява най-високо ниво на индекса от юни насам и негово подобрение за втори пореден месец от 13-месечното дъно, отчетено през октомври.
Данните на агенциите Caixin и Markit са в съответствие с аналогичното официално държавно проучване, според което PMI индекс на Китай, извън промишлената сфера, се повиши през декември до 53,8 пункта от 53,4 пункта месец по-рано.
Устойчивостта в сектора на услугите, който формира повече от половината от икономиката на Китай, може частично да компенсира влошаващото се промишлено производството, охлаждането на пазара на недвижими имоти и негативния ефект от търговските търкания със САЩ.
По-рано тази седмица проучване на компанията Caixin Insight Group и на агенция Markit отчете свиване на китайската промишлена активност през декември за пръв път от 19 месеца, което беше в синхрон с аналогично слабо проучване на Националното статистическо бюро, показващо първо понижение на промишлената активност от юли 2016-а година насам.
В резултат на по-доброто представяне в сферата на услугите, общият PMI индекс на агенциите Caixin и Markit (включващ промишления и сектора на услугите) нарасна през декември до 5-месечен връх от 52,2 пункта спрямо 51,9 пункта през ноември и над октомврийското дъно от 50,5 (28-месечно дъно).