Холандия води разследване, за да установи причината за голям срив на телефонната мрежа, заради която страната остана без връзка със спешния телефон 112, предаде АХП.
Прекъсването на връзката по фиксираните и мобилни телефонни линии започна следобед в понеделник първо от националната мрежа на телекома Ка Пе Ен (KPN), като след това се разпространи към свързани с нея провайдъри в страната. Това продължи 4 часа, преди ситуацията да бъде нормализирана.
Служители на полицията, пожарната и спешна помощ излязоха по улиците, за да може да бъде осъществена връзка с тях при необходимост. Правителството пусна алтернатива на спешния телефон 112 в социални медии.
Министърът на правосъдието и сигурността Ферд Граперхаус привика днес ръководството на Ка Пе Ен, за да обясни какво е станало и да гарантира, че няма да се повтори. Той написа в Туитър, че те трябва да обяснят как се стигнало до такава повреда.
На срещата е планирано да присъства и националният координатор за борбата с тероризма.
Но висш представител на Кей Пи Ен заяви в понеделник вечерта, че засега не се смята, че причината за срива е хакване.
Мащабният проблем с телефоните в Холандия стана, докато страната е залята от гореща вълна, като се очакват до 36 градуса по Целзия в южната част на страната, което допълнително натоварва спешните служби.