Бернар Арно, най-богатият човек в Европа, ще вложи над 1 млрд. долара в парижкия универсален магазин "Самаритен" по време, когато други подобни магазини излизат от бизнеса, а потребителите все повече се насочват към пазаруване онлайн, съобщава БТА.
"Самаритен" е част от конгломерата за луксозни стоки Луи Вюитон Моет Хенеси (LVMH - Louis Vuitton Moet Hennessy) на Арно. Очаква се магазинът отново да отвори врати през април догодина след обновяване, продължило 15 години.
По-рано тази седмица компанията организира медийна обиколка, за да представи възстановения блясък на сградата от времето на Бел епок със стенописи, мозайки и парапети от ковано желязо.
С луксозния магазин в Париж Арно залага на богатите китайски купувачи, които са двигателят на растежа в търговията с луксозни стоки, отбелязва Блумбърг.
При обновяването на "Самаритен" са взети предвид предпочитанията на богатите чуждестранни гости.
Търговската площ на магазина е намалена наполовина, за да се освободи място за петзвезден хотел, ресторанти, офиси и спа център.
Търговското пространство ще бъде заето от Де Еф Ес (DFS), подразделението за продажби на дребно на концерна Луи Вюитон Моет Хенеси.
Де Еф Ес очаква "компактният мол" с над 600 марки да привлича няколко милиона клиенти годишно.
Гостите на френската столица ще имат възможност да регистрират покупките си като безмитни стоки, а туристическите автобуси ще могат да използват паркинга на Лувъра. Това ще помогне да бъде избегнат хаосът по тротоарите, който отдавна е значителен проблем за конкурентни магазини като "Галери Лафайет".