Искайки да привлече патриотичните поляци, веригата от супермаркети „Бедронка“ е продавала белгийски моркови и украински краставици като местно производство, предаде Ройтерс, позовавайки се полската антимонополна служба.
Регулаторът посочи, че „Бедронка“ слагала етикети на вносни зеленчуци, представяйки ги за полски във време когато много поляци пазарували „патриотично“.
Полският орган за защита на конкуренцията и потребителите направил констатациите, след като бил сезиран за подвеждащите етикети от клиенти на веригата.
Правителството призова поляците да купуват продукти местно производство, за да подкрепят икономиката на страната в кризата с коронавируса.
„Потребителите все повече са водени от икономически патриотизъм в избора си и са доволни да докосват местни продукти“, каза Томаш Хростни – шеф на регулатора. „Невярната информация в „Бедронка“ може да е изкривила решенията им за покупки“.
Регулаторът може да наложи глоба до 10% от годишния оборот на компанията, ако обвиненията бъдат потвърдени.
„Бедронка“, както и нейната компания майка – португалската „Жеронимо Мартинс“, не дадоха веднага коментар по темата, отбелязва Ройтерс.
Бизнесът на „Жеронимо Мартинс“ в Полша вече е разследван от антимонополната агенция за нечестни сделки с доставчици, както и за начина, по който показва цените на продуктите на клиентите.