Японският износ през юли отбеляза силен двуцифрен спад за пети пореден месец, макар и малко по-сдържано спрямо юни, тъй като коронавирусната пандемия нанесе силен удар върху доставките на автомобили за САЩ. Това сякаш парира надеждата за водено от търговията възстановяване от дълбоката рецесия на третата по сила световна икономика.
Данните на Министерството на финансите показват, че японският експорт през юли се сви с 19,2% на годишна база след срив с 26,2% през предходния месеци и очаквания за спад с около 21 на сто. Това известно забавяне на износа все пак изглежда като сигнал, че външното търсене на стоки и услуги може би вече е оформило дъно по-рано през годината.
Износът за САЩ продължава да бележи силен спад от 19,5% в резултат на много слабо търсене на японски автомобили и двигателите, което е знак, че японската автомобилна индустрия и респективно експорт продължават да страда от слабото възстановяване на американската икономика от коронавирусата криза.
В световен мащаб производителите на автомобили понесоха тежък удар от коронавирусната пандемия, която доведе през предходните месеци до затваряне на редица автомобилни заводи и не позволи на клиентите да посещават автокъщите. Така например компанията Suzuki Motor Corp заяви по-рано този месец, че нейната оперативна печалба почти се е стопила напълно през второто тримесечие (април - юни) поради срив при продажбите на автомобили в Индия, която е най-големият пазара на японската автомобилна компания.
Японският износ в посока Китай обаче нарасна през юли с 8,2% на година база, отбелязвайки първо повишение от седем месец насам с оглед на силно търсене на оборудване за производство на миркопроцесори и чипове, както и на автомобили. Това е пореден знак, че Пекин успя да овладее коронавирусната пандемия, която избухна в китайския град Ухан в началото на годината, намирайки се през последните месеци в етап на икономическо възстановяване.
Японският износ за останалата част на Азия обаче се сви с 8,2%, подсилвайки опасенията, че ще отнеме време, преди да последва цялостно възстановяване на регионалната търговия.
В същото време вносът в Япония спадна през юли с цели 22,3% след понижение с 14,4$ през юни и очаквания за спад с 22,8 на сто, подчертавайки наличието на слабо вътрешно потребление на фона на продължаващата коронавирусна епидемия в страната.
Всичко това доведе до японски търговски излишък от 11,641 трлн. йени през юли спрямо дефицит за цели 268,8 млрд. йени през юни.