Доверието на американските потребители в икономическото развитие на страната се подобри през първата половина на октомври, въпреки че американските изглеждат по-обезпокоени относно новата вълна на коронавирусни инфекции и по-бавното разкриване на нови работни места, показват предварителни резултати от проучване на Университета на Мичиган.
Индексът на потребителското доверие в САЩ нарасна през октомври до 81,2 пункта от 80,4 пункта през септември, достигайки най-високо ниво от месец март насам.
Индексът на потребителски очаквания за бъдещата икономическата активност се повиши до 78,8 пункта от 75,6 пункта през септември, докато индексът, определящ оценката на американските потребители за текущите икономически условия в страната, се понижи през октомври до 84,9 пункта от 87,8 пункта месец по-рано.
"Забавянето на растежа на заетостта, възобновяването на инфекциите от Covid-19 и липсата на допълнителни федерални помощи накараха потребителите да станат по-загрижени за настоящите икономически условия", заяви главният икономист на проучването Ричард Къртин.
"Тези опасения обаче бяха до голяма степен компенсирани от продължаващото подобрение на икономическите перспективи за следващите месеци", допълни той.