Китайските авиокомпании ще се нуждаят от 8 600 нови самолета на обща стойност около 1,4 трилиона долара през следващите 20 години, заяви в четвъртък американският самолетостроител "Боинг" (Boeing Co), цитиран от Ройтерс и Блумбърг.
Последната оценка на "Боинг" за периода до 2039 г. е с 6,3% по-висока от предходната прогноза на американския самолетостроител за 8 090 самолета, направена през миналата година, като тя е факт въпреки въздействието на коронавирусната пандемия.
Китай също така ще се нуждае от търговски услуги за своя самолетен парк на стойност 1,7 трилиона долара, допълва "Боинг".
Американският производител отбеляза, че неговите прогнози отразяват очакванията за стабилно възстановяване на Китай от пандемията Covid-19, което да бъде водено от разрастващата се средна класа, от икономическия растеж и урбанизация, както и от държавни инвестиции в транспортна инфраструктура, регионалните трафик потоци и процъфтяващия вътрешен пазар .
"Въпреки предизвикателствата, наложени от пандемията, прогнозираният пазар на самолети и услуги в Китай показва почти 7% увеличение спрямо 20-годишната прогноза от предходната година", се посочва в изявлението на "Боинг". Около 25% от световния ръст на авиацията през последното десетилетие идва от Китай, тенденция, която се очаква да продължи, допълват от компанията.
След като китайският авиационен пазар беше най-силно засегнат от първоначалното огнище на коронавирусната зараза, което възникна в китайския град Ухан в началото на тази година, този пазар вече успя да се върна близо до предпандемичните нива по отношение на пътническия капацитет.
"Боинг" посочи, че очаква годишен ръст от 5,5% на пътническия трафик в Китай през следващите 20 години.
Китай беше първата държава, която приземи самолетите Boeing 737 Max през март 2019 г. след двете смъртоносни катастрофи с този модел на "Боинг" в Индонезия и Етиопия, след което започна "ефект на доминото", тъй като регулаторните органи и в други държави последваха скоро китайския пример, напомня агенция Блумбърг.
Дългото чакане на "Боинг" да върне в небето самолетите 737 Max може би е към своя край, след като американският авиационен регулатор (FAA) потенциално одобри връщането му към възобновяване на полетите още през следващата седмица. Регулаторите в Европа също сигнализираха, че са близо до предоставяне на разрешение на Max да полети отново, заявявайки, че са доволни от предложените от "Боинг" промени в самолета, свързани с безопасността и контрола на полета.