Ако трябва да бъдем честни никой не обича да му звънят по телефона непознати хора, които се опитват да му продадат нещо. Тези хора дори ще ни продават стоки или услуги без да знаят (почти) нищо за нас и за потребностите ни. Как ще ни накарат като клиенти да се почувстваме по-специални? Никак - ние сме наясно, че сме включени в поредния огромен списък за прозвъняване и сме наясно, че може би допреди повече от 15 години това е бил доста по-успешен модел за продажби на стоки и услуги.
Ето го варианта, в който евентуалният ни купувач не е подложен на подобен натиск, а напротив с механизмите за Social Selling се насърчава чувството му за общност, за принадлежност, защото сте нясно, че бизнесът се съобразява с взаимноизгодни интереси и доверие. А общите интереси винаги подобряват комуникацията с тези, които искаме да станат наши клиенти.
В социалните мрежи се случват социалните продажби, защото там бизнесът ни е най-близо до клиента. Не забравяйте, че всичките ни конкуренти, настоящи и потенциални клиенти отдавна работят с тези канали, предлагат линкове с продуктите си и пишат лични съобщения на всеки един клиент през развитите си профили във facebook, LinkedIn, Instagram и дори YouTube.
Смисълът от използването на тези канали се състои в това, че:
✔️ Можем да отправим индивидуално послание, като преди това сме изследвали потребитеските нагласи на всеки един клиент✔️ Можем да улесним клиентите си, защото те ще могат да купуват от нас по всяко време на денонощието
✔️ Можем да създадем лоялност у аудиторията ни само чрез инструментите на дигиталния маркетинг
Тук идва ред на профила ви в социалната мрежа LinkedIn - ефективен инструмент не само за социални продажби, но и за изграждане на Employer Brand (разяснен подробно). Досещате ли се как са свързани?
✔️ Чрез механизмите за създаване на Еmployer brand създаваме атрактивна корпоративна идентичност, за да повлияем позитивно върху потенциалните кандидати, които искаме да привлечем на работа във нашата компания (чрез обяви в LinkedIn)
✔️ Ако сме се постарали с привлекателна корпоративна идентичност, това ще повлияе благоприятно на потенциални клиенти, които искаме да отварят публикациите с продуктите/услугите, които продаваме в LinkedIn
✔️ Еmployer brand показва, че компанията ни иска да поддържа на високо ниво своя мениджмънт - което е много важно да се покаже през фирмения ви LinkedIn профил
Макар да няма точна информация къде и кога е възниква Social Selling (буквално се преведжа „социална продажба“) може да се приеме, че това е станало със създаването на първата социална мрежа за установяване на професионални контакти - 28 декември 2002 година. Да! Именно платформата LinkedIn.
Ако смятате темата за полезна, можете да чуете тук и тук кратките подкастове със съвети за развитие на бизнес страницата ви.