"Дори сме отделили за целта друг персонал от клиниката, а не от специалистите, за да няма недостиг на кадри", поясни тя.
"Освен това, благодарение на Община Варна в ДКЦ 5 ще имаме в най-скоро време кабинет за преглед на всички желаещи с постковид реакции - той ще е достъпен за всички, без направление и работата на кабинета ще се финансира от общината - това беше единодушно гласувано на сесията на общинския съвет във Варна.
Имаме също и отделен кабинет за прегледи на пациенти със симптоми на Covid-19, така че да не се превърнат ДКЦ-та в огнища на зараза. Ако има клиники в по-малките населени места, при които се смесват потоците, и при тази трета вълна на пандемия, това ще доведе до още по-голямо разпространение на вируса", категорична е д-р Павлова.
Д-р Павлова заяви, че досега не са имали проблем със списъците на чакащите за ваксина и дори имат отделен служител от клиниката, който прозвънява всички по списъците с приоритетните групи от общината и дава час на всеки един от тях.
"Организацията вървеше много стройно до днес. Ние сме много притеснени от т.нар. единна информационна система за записване за ваксина. Едва днес ние получихме достъп до нея, за да видим колко са записалите се за имунизация в нашето ДКЦ. И какво виждаме - за един и същи час има записани по 7-8 пациенти за ваксина - и за реквасинация и за първа ваксина - тоест има дублиране на часове.
От друга страна всеки има право да си запише избор на ваксина, на мен ми звънят по телефона и ме питат - след като съм се отбелязал с ваксина на "Модерна", защо ми се поставя друга - да, обаче на "Модерна" във Варна изобщо не е доставена. А пък ако е отбелязал човек, че иска с ваксина на "Пфайзер", повече от месец от тази ваксина нямаме, тя беше за хора от първата линия.
След 11 март очаквам напрежение сред хората, записали се за имунизация през платформата", категорична е д-р Павлова.
Още за един проблем сигнализира д-р Павлова - електронната платформа за записване на желаещите да се имунизират е с грешна информация за имунизационния кабинет в ДКЦ 5 Варна:
"Посочена е локализация на мястото на УМБАЛ "Св.Марина", сгрешено е работното време и не съответства на подаденото от нас в РЗИ.
Освен това са дадени часове хората да се записват от сутринта до вечерта - а ние сме подали друго работно време, което сме го разделили за реваксинация предиобед и за първа доза след 12 часа. Няма такова нещо - системата записва кой когато иска.
А на всичко това - в системата са подадени са телефоните на директорите на ДКЦ - и ние сме подложени на телефонен тероризъм", посочи още медикът.
Д-р Павлова подчерта, че оставена в този вид, системата ще генерира не само напрежение, а и хаос - затова тези несъвършенства трябва да се коригират много спешно.
По думите й има още един проблем и той е свързан с това, че от всяка бройка използвана ваксина остават още по две дози като количество ваксина при "АстраЗенека", които могат да се използват за други пациенти, и по още една остатъчна доза при ваксината на "Пфайзер", извън определените от фирмата дози за ваксиниране.
"Понеже нашите инжекции са с такива игли за ваксиниране и са прецизни, ние можем да изпълзваме цялото количество от едни флакон ваксина, но така тези пациенти извън посочената бройка по регламент в системата, не можем пък да ги впишем в регистъра за ваксинирани.
Сигнализирахме РЗИ и за този проблем - дадоха си разрешение за един пациент в повече да ваксинираме над допустимата бройка. Този проблем е и при общопрактикуващите лекари. И при тях остават неизползвани две дози, а при този недостиг на ваксини това не е е редно", смята д-р Павлова.